Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

donderdag 9 maart 2023

Verlangen naar Lente!

O, wat verlang ik toch naar het voorjaar. De kou, de grauwigheid - het is mooi geweest! De sneeuw die gisteren viel was mooi voor wat foto's (om op te sturen naar dochterlief in Italië, waar vandaag de 20 graden worden aangetikt!) maar het was in no-time weer verdwenen. Kindlief voelde zich overigens erg Nederlands vandaag: met 20 graden dacht ze aan een bloesje en een zonnebril, maar ze kwam alleen maar Italianen tegen met winterjassen, sjaals en handschoenen. 😂😂.


Het was gisteren wel prima weer voor wat handwerken (o, zo'n extra vrije dag 😍) en de open haard. Maar het liefst wil ik gewoon de zon weer op mijn kruin, de eerste sproeten die doorkomen, een beetje wroeten in de grond en vooral wat kleur!



Nou ja, "kleur" ligt nu droog en gelabeld in de kast! En er komt ook nog van alles met kleur binnen:



En op Ravelry zag ik deze geweldige sokken voorbij komen "Longing for Spring-socks"

Meer heb je toch niet nodig???

Foto en patroon Longing for Spring-socks Ravelry

Morgen heb ik weer een vroege dienst, na half 4 ben ik nog even in de winkel. Sterkte met de laatste Winter-loodjes, de lente komt echt een keer! 


3 opmerkingen:

  1. Die sokken zijn wel errug leuk/mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh die sokken! Zo mooi! En ik vond het heel onverwacht om ineens nog een sneeuwbui over ons heen te krijgen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Fijn zo'n bonusdag.
    Die sokken ... geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen