Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

donderdag 11 november 2021

Terug van weggeweest!

Het is een rare tijd. Nog meer dan vorig jaar haperen de leveringen soms met verschillende oorzaken. Soms heel vervelend maar meestal wel overkomelijk hoor. Jammer dat je niet uit 6 kleuren groen kunt kiezen maar met 4 lukt het ook wel, toch? Maar sóms komt er juist iets bij in het assortiment wat ik niet meer verwachtte:

Weet je nog dat ik eens blogde over het  "uitsterven" van het Zeeuws Schortenbont? Helaas is de spoeling heel erg dun geworden in het aantal motiefjes - er waren nog maar 3 over! En vorige week bleek er tóch weer een gouwe-ouwe te zijn geproduceerd:


Ik heb gelijk de nodige metertjes besteld - je weet maar nooit he? Het mooie van dit motiefje is dat je de achterkant ook prima kan gebruiken en het ook met horizontale strepen kan knippen (i.t.t. bijv. het hartjes-motief). Ik heb uiteraard dit stof je ook weer in de webshop gezet en er ligt een grote rol in de winkel



Het is echt al een hele tijd geleden dat ik de klederdracht aangetrokken heb. Meestal bij de Visserijdagen of de Winterfair maar zit er voorlopig nog niet in. Gelukkig kun je met wat spelden de boel aardig op maat krijgen, mocht het wat krapjes gaan zitten i.v.m. Corona-kilo's 😂.


 

Morgen heb ik een vroege dienst , Ali gaat zijn best weer doen voor jullie 😉 (en een metertje stof knippen kan hij ook wel). Eind van de middag wip ik de winkel nog even in voor dringende dingen! 


3 opmerkingen:

  1. Prachtig deze stoffen! In het boxkleed van onze kinderen verwerkte ik die stof met de hartjes. Zo leuk.
    En wat een geweldige foto's van de klederdracht! Mooi om te zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het valt zo te lezen niet mee om altijd de voorraad optimaal te houden. Knap dat je het toch zo goed voor elkaar hebt en klanten goed helpt aan de materialen om te breien, te haken of te naaien.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind het nog steeds een prachtig om het schortenbond in de klederdracht te zien. We duimen dat het volgend jaar weer allemaal kan.

    BeantwoordenVerwijderen