Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

zaterdag 27 november 2021

Vol

Volle bak... mijn hoofd zit vol met ideeën én ruis. Die twee stroken niet zo met elkaar 😁 maar het zij zo. Verder zit de winkel zo vol met wol dat ik echt aan het proppen en zoeken ben want er komen steeds nieuwe kleurtjes en draadjes bij. Gelukkig mogen we open blijven, zodat iedereen in staat is om gewoon een wolwinkel binnen te stappen. Echter wél met een mondkapje (op je gezicht én over je neus, niet in je jaszak) én op anderhalve meter. 

Vol zijn ook de dagen. Beide jobs zijn op dit moment behoorlijk intensief - en ik ben geen twintig meer. Dus ik lig soms wat uitgeteld op de bank en ben niet altijd meer heel productief na het werk. Dat ik geen jong meisje meer ben werd deze week wel weer eens duidelijk! Tot mijn verrassing stond deze week iemand in de winkel die zei dat ze me nog kende van vroeger. Met mondkapje zie je maar de bovenste helft, maar even het lapje weg en ik herkende meteen een leeftijdgenoot waarmee ik 38 jaar geleden in de klas zat: Annemieke! Nóg leuker werd het toen ze een boekje uit haar tas haalde.


In de '80 waren deze "Chinese" boekjes enorm populair. Mobieltjes, insta, facebook, snapchat, tiktok - het bestond allemaal nog niet dus herinneringen bestonden uit fotootjes en het geschreven woord. Op je 16e was dat vaak niet van het hoogste niveau, de meligheid droop er vanaf. Ik had mijn boekjes zo uit de boekenkast gevist - fijn als je naast je werk woont - en de weet-je-nogs vlogen heen en weer.


Dit soort eindeloze verhalen, gedichtjes, kletspraat stond er dan in. Ik had nog lang rood haar en zag er vooral braaf uit (maar dat ben ik uiteraard nog) 😂. 
Dit soort ontmoetingen zijn de sterretjes van de week hoor!

Eigenlijk had ik willen bloggen over de nieuwe kleuren unicat, over de prachtige kleuren Amira die een plekje zoeken in de winkel, over nieuwe sokkenwolletjes. Maar dan moet ik nog heel lang in de webshop duiken en het is wel mooi geweest voor vandaag. Ik kies voor dit schattige Rendiertje in de Onesiegurumi- serie van Sascha. 


Je kunt dit patroontje kopen via Ravelry of alaSascha en in onze stenen winkel. Garen hebben we uiteraard ook, ook het superzachte chenille-garen. Volgende week zijn we weer open vanaf woensdag.
Fijn weekend nog!


2 opmerkingen:

  1. Dat zijn mooie ontmoetingen!
    Geweldig zulke boekjes. Heb er ook velen vol geschreven (met allerlei onzin ;-)) Onze dochter (12 jaar) doet dit nog steeds (naast al het gescroll op insta e.d.).
    Fijne week gewenst.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh Jeanet....die Chinese boekjes, zooo herkenbaar, ik heb er vele volgeschreven, en mijn veels te jong overleden hartsvriendin ( 15 jr ) ook, jeetje, ik ga ze van de week eens opzoeken in de oude koffer bovenop de kast.

    BeantwoordenVerwijderen