Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

dinsdag 2 november 2021

Versieringen

Gisteren - die extra vrije dag😉 - tufte ik even met moeders om een paar boodschappen. Nu we er tóch waren doken we even een tuincentrum in en hoewel we op zoek waren naar wat wintergroen belandden we uiteraard ook in de kerstversieringen (geen ontkomen aan in die tuincentra). Ik word absoluut niet gelukkig van stápels van hetzelfde. Het glitterde en glansde ons tegemoet. Ik kan er niets aan doen maar mij bespringt altijd prompt de gedachte: "wat moeten we er allemaal mee, wie heeft het gemaakt, wie verdient hier nu wat aan, moet er elk jaar steeds wat anders en wat gebeurt er met alles wat niet verkocht wordt..." Dat zijn nou niet gelijk gedachtes waarbij je gaat genieten, dus we stapten met stevige pas naar het buitengroen en kamerplanten. Natuurlijk hou ik ook van kerstversieringen (sommige van onze ballen gaan al 50 jaar mee) maar ik word blijer van few-of-a-kind of iets wat met de hand is gemaakt. Dus bij deze wat inspiratie (uiteraard wel op tijd beginnen!):

Foto en patroon: ByHjorthSisters

Je vind deze grappige ornamentjes bij by Hjorth Sisters waar je het gratis patroon vind in o.a. het Engels en Duits. 

Foto en patroon: By Hjorth Sisters


Vandaag zat ik te wachten op 2 grote wolpakketten, maar tevergeefs....... morgen weer een dag, dan gaan weer heel wat pakketjes op de post. Ondertussen vulden wij de verfketels en kregen een aantal bleke strengen weer een leuk kleurtje. Jammer dat het niet zo hard droogt....




4 opmerkingen:

  1. Ik herken mezelf in je verhaal Jeanet. Ook ik was in het tuincentrum met kerstshow. Net nadat ik het verhaal had gehoord van een familie gevlucht uit een niet veilig land. Zij hebben alles achter moeten laten.En dan zie ik de enorme overdaad van niet nodig hebben. Ik voelde schaamte en werd er verdrietig van. Het aanbod kan ook teveel zijn, zoveel dat het niet leuk meer is. Voor het getoonde voorbeeld echter is nog wel plaats in mijn boom haha

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Helemaal gelijk, het is inderdaad de overdaad van dingen die we helemaal niet hard nodig hebben. Blij dat er meer mensen zijn die er zo over denken.

      Verwijderen
  2. Eerlijk gezegd probeer ik vanaf september de grote tuincentra te mijden, vreselijk al die glitters en overdaad inderdaad. Ik begrijp ook niet waarom men steeds nieuw spul voor kerst nodig heeft, of gooien ze het met boom en al weg?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik herken me ook in je verhaal!
    Overdaad schaadt leerde ik ooit.
    Die kerstboompjes ga ik proberen te breien. De kerstboom wordt vooral opgetuigd met 56 jaar oude kerstballen. Allemaal alvast mooie Kerstdagen:-)

    BeantwoordenVerwijderen