Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

dinsdag 29 december 2020

Herringbone

Op de 15e dag van de Lockdown komt er maar bar weinig uit mijn handen. Op het internet zie ik collega's enthousiast vloggen en allerlei filmpjes maken maar mij breekt het koude zweet al uit bij de gedachte alleen al... Ik heb mijn lockdown-draai absoluut nog niet gevonden. Ik mis de contacten in de winkel enorm, dat is gewoon wat ik het liefste doe: iedereen op weg helpen met allerlei projectjes, dat steekje voordoen, dat gerommel op tafel met verschillende kleurtjes, het juiste draadje vinden voor dat éne truitje, etc. Wat nog wel kan is opruimen, tellen en administratie - nou net niet mijn favorieten. De winkel is steenkoud als ik er rondloop om een bestelling klaar te maken, de ziel is er een beetje uit. 

Maar morgen weer een dag! Voor nu nog een leuk ideetje:


Dit dekentje is eigenlijk heel simpel. Het is een combinatie van de juiste kleuren én een bijzonder steekje wat dit dekentje zo mooi maakt. De ontwerpster noemt het de Herringbone-steek (= visgraatmotief), het is een soort stokje dat je net wat anders haakt. Op de website van Annie's Crochet vind je een filmpje met dit steekje. In het Engels maar heel goed te volgen. 


Eigenlijk kun je elk soort garen pakken, zet de gewenste breedte op en haken maar. Een heerlijk werkje als je zo'n vol hoofd hebt als ik! Maar ik ga eerst al die andere klussen afmaken 😉.
Mocht je garen zoeken voor een dergelijk dekentje, mail gerust - ik heb lang niet alles in de webshop maar nog kásten vol met wol en katoen in de winkel.











3 opmerkingen:

  1. Dit zijn echt kleurtjes voor mij en streepjes. Leuk! Eerst even wat andere dingen afmaken voor ik aan wat nieuws begin ;-). Maar deze ga ik zeker onthouden.
    Kan me helemaal voorstellen dat het kil en kaal is zonder klanten in me winkel. Net zoiets als een school zonder kinderen. Heel veel succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Pas op je hebt een hacker op je site, staat hier net boven. Lastig als je je draai niet kunt vinden. Administratie is inderdaad niet bepaald leuk. Wel een leuk door haak dekentje is dit. Succes hoor.

    BeantwoordenVerwijderen