Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

donderdag 2 januari 2020

Koffie.........

Allereerst wens ik jullie al het Goede, gezondheid, voorspoed en geluk voor 2020! En natuurlijk zakken vol met inspiratie en creativiteit.
Hoewel het nog maar 2 januari is zit ik al weer helemaal in het ritme. Het luie zweet moet er uit 😁, de boekhouding en administratie zorgen er snel voor dat we met 2 voeten op de grond staan. De mailbox loopt al weer vol en we proberen weer wat structuur te krijgen in de week. Een regelmatig gezamenlijk bakje koffie tussendoor houdt ons helder!


Over koffie gesproken: vandaag 2 sokkenpatroontjes met als thema "koffie!" Iedereen die wel eens sokken breit kent het "koffieboontje" wel. Hier 2 variaties:


Dit prachtige sokken-patroon heeft variaties op het klassieke koffieboontje. Het patroon is van Wieke en je kunt dit patroon (in Engels en Nederlands) kopen via Ravelry. Met deze prachtige sokken wil je eigenlijk nooit meer schoenen aan...... en alleen maar op de bank zitten met de voeten omhoog. Boekje en een bakkie koffie erbij........ 



Voor wie liever haakt: ook dan kun je een koffieboon-patroontje maken!


Dit gehaakte sokkenpatroon is van Sascha. Het patroontje staat in het populaire sokkenboek van Sascha maar het is nu ook los te koop via RavelryEtsy of in onze winkel.


En als je niet kiezen kan, dan maak je ze gewoon allebei!





4 opmerkingen:

  1. Beste Jeanet,

    Ik wens je een gezellig, goed en gezond 2020 toe. 6 juni staat in mijn (nieuwe) agenda, dan kom ik een keer naar Arnemuiden toe.
    Groet, Marleen

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een heel goed nieuwjaar gewenst! Prachtige sokken en je kopje koffie ziet er zo gezellig uit.
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi jeanet, ja ik heb je blog gevonden.... wat leuk om je winkel te bezoeken gisteren..... en de wol voor de sjaal is al in gebruik hoor... de gerstekorrel is echt een top idee..... ik stuur je wel een foto van het eindresultaat.....

    Fijne dag en een succesvol 2020....

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Both look great! Happy New Year. x

    BeantwoordenVerwijderen