Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

dinsdag 21 januari 2020

Miss Marple

Goeie grutten, wat is het vandaag koud en mistig. Dan realiseren we opeens dat het nog midden in de winter is en we best nog wat warmte nodig hebben. Ik breide onlangs deze o-zo-zachte Miss Marple sjaal van een bontgaren en een bijpassend draadje:


Het ontwerp is op Ravelry bekend als Miss Marple Scarf en ik blogde er al heel lang geleden over onder de naam Ascot-sjaaltje (ach, het beestje moet een naam hebben). 
Miss Marple is ontsproten aan het brein van Agatha Christie en die zie ik dit sjaaltje beslist wel dragen 😉 


Ik maakte dit keer een winterse variant, gebreid van 2 bollen DMC Samara en 1 bol Lang Yarns Faith. Het breien is niet moeilijk en op naalden 5 en 6 ben je zo klaar. Het bontgaren is zo heerlijk zacht, je blijft er aan voelen!



Voor dit sjaaltje maakte ik 5 kleurencombinaties (zolang de voorraad strekt) en ik schreef het patroontje voor deze variant uit in het Nederlands - dit krijg je uiteraard bij je bestelling meegestuurd.
Je kunt de pakketjes hier terugvinden in onze webshop.




1 opmerking: