Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

donderdag 23 januari 2020

Kleurig

Het is je vast niet ontgaan, afgelopen maandag was het Blue Monday. Het zou de treurigste dag van het jaar zijn. Wat een kolder is dat weer, maar nu moet ik wel zeggen dat het weer deze week niet heel erg meewerkt om in een vrolijke stemming te komen. Daarom heb ik maandag de verfpannen maar weer eens opgezet. Na het wegwerken van de administratie vond ik dat ik dat wel weer verdiend had 😉. Ik had maar een paar uurtjes, dus was het een beetje experimenteren. Dat mag ik graag doen....


Best Blue...... eigenlijk!

Maar dit is wel een héérlijk kleurrijk rijtje:


De bovenste serie is een draadje waar ik wel verliefd op ben. Het is een merino kantgaren met kleine gekleurde tweed-nopjes. Ik kleurde deze strengen min of meer in één tint. Het is niet geschikt voor sokken (er zit geen polyamide in, dus voor sokken niet zo slijtvast) maar erg geschikt om te haken en te breien. Met 400 meter op 100 gram heb je een heerlijke looplengte. En natuurlijk kun je mixen en matchen met de verschillende kleurtjes. Wil je een Ponchette of een Wenteltrapsjaaltje (beide patronen van Sascha) haken, dan heb je maar 1 streng nodig. Je vindt de strengen hier in de webshop.

De onderste kleurrijke serie is sokkenwol met een subtiel glittertje. Het is wel duidelijk dat sokken breien absoluut weer hip is en met deze bijzondere sokkenwol worden je sokken geweldig. Het subtiele lurexdraadje is meegetwijnd en breekt niet bij het breien, dragen of wassen. 
Maar ook dit draadje kun je uiteraard prima op een andere manier verwerken. Je vind deze strengen hier terug.

De webshop is weer helemaal bijgewerkt met de handgeverfde garens (of ik moet alle strengen vanavond op de breiclub verkopen 😁). En natuurlijk kun je je ook nog steeds aanmelden voor het verrassingsabonnement (in 3 verschillende varianten). Dan krijg je 4 keer per jaar een prachtige streng toegestuurd.


PS: ik verfde ook nog prachtige mohair maar het wil niet zo drogen deze week....
dus wordt vervolgd!







3 opmerkingen:

  1. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ze brengen wel kleur op deze grijze dagen hoor. Veel plezier vanavond.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Moooooi!
    De bovenste foto zijn echt "mijn" kleurtjes.
    Er ligt hier zo'n prachtige streng. Ben er bijna aan toe om mee te breien.

    BeantwoordenVerwijderen