Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

woensdag 30 oktober 2019

Sokken haken á la Sascha

Tjonge, wat is het opeens Herfst! Met de wintertijd is het opeens zo vroeg donker - en de avonden zijn lang. Dan gaat de temperatuur ook opeens goed onderuit: het is écht Herfst nu. En ik vind het heerlijk! Ik kan erg genieten van de wisseling van de seizoenen en het is nu weer tijd om meer tijd binnen door te brengen. Het ultieme brei- en haakseizoen 😉...

In oktober worden altijd veel boekjes uitgebracht, deze van Sascha past wel heel erg goed bij deze Herfst-tijd!


Een patronenboek boordevol gehaakte sokken voor alle leeftijden van baby tot volwassenen. Door de haaktechniek zijn de sokken wat dikker dan je gewend bent, dus ideaal voor in laarzen en wandelschoenen en héérlijk als huis-sokken. Lekker met je brei- en haakwerkje op de bank met deze comfortabele warme sokken aan je voeten.......


Het haken van deze sokken verbruikt wel wat meer dan gebreide exemplaren, hou daar rekening mee bij de aanschaf van je garen. Daarnaast is het natuurlijk een prima mogelijkheid om je restjes te verwerken in boordjes en tenen - dan heb je pas écht unieke exemplaren.


Het boek ligt uiteraard in de winkel maar ook is het terug te vinden in de webshop. Gelijk een paar bollen kleurige sokkenwol erbij bestellen? Die vind je hier terug! 


Geen fotobeschrijving beschikbaar.

Enne, binnenkort ga ik maar weer eens sokkenwolletjes verven...






1 opmerking:

  1. Lijkt me een mooi boek.
    Leuk als cadeautje voor m'n moeder. Die is gek op sokken breien.
    Bedankt voor de tip!
    Groet, Ilse

    BeantwoordenVerwijderen