Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

vrijdag 11 oktober 2019

Hemisphere

In de loop der jaren heb ik allerlei patronen en ideeën verzameld die ik aan jullie door wilde geven. Het zijn er zoveel geworden dat ik het ondertussen "mijn verlanglijstje" noem, want ik zou zelf alles wel willen maken maar dat ga ik niet redden in één leven. Het een vind ik mooier dan het andere, maar het blijkt dat er altijd wel iemand blij is met het geblogde idee. Ik heb ook een soort "2e verlanglijstje" - dat zijn de dingen waarbij ik denk: die wil ik eerst zelf eens maken voor ik er over blog. Ook dat lijstje is een onwaarschijnlijke...... 😉.

Deze muts stond zéker op die lijst, helemaal verliefd op deze muts!


Foto's en patroon: Hemisphere van Lynnette Hulse


Wow, dit is toch prachtig! Dat je dit bedenkt, uitvoert én een patroon ervan maakt. Deze aardbol-muts is gebreid in de dubbelbrei-techniek. Het patroon is Engels en hier of op Ravelry te bestellen.

(mooi maar heftig boek ook, trouwens 😉)






2 opmerkingen:

  1. Inderdaad super mooi. Iets voor globetrotters onder ons.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw!
    Ik heb een zwak voor globes en wereldkaarten ... dus ja, dit vind ik erg mooi!

    BeantwoordenVerwijderen