Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

dinsdag 8 oktober 2019

Paradijsvogel

Sascha bracht onlangs weer een prachtig patroon uit van een sjaal, "Paradijsvogel". Het is weer een plaatje, kijk maar:


Ze gebruikte voor deze sjaal in gehaakte chevron-steek een bol unicat in de kleur Patina


Een bol van 900 meter is genoeg maar als je je sjaal wat ruimer wil dan kun je uiteraard ook altijd een grotere bol bestellen. Het duidelijke, Nederlandstalige patroon kun je kopen via Ravelry of via Etsy.
En uiteraard is het patroon ook weer in onze winkel te koop in combinatie met garen.

Ans testte dit prachtige patroon en koos dezelfde kleur (maar begon met het andere uiteinde). Ze voegde een draadje mohair toe (in totaal 4 bolletjes en 1 bol unicat van 900 m) en de sjaal kreeg daardoor een prachtige winterse en behaaglijke look!


Bijzonder aan dit ontwerp is dat de achterkant net zo mooi is. Het lijkt wel een gebreide patentsteek - maar echt alles is gehaakt!







1 opmerking:

  1. Prachtige sjaal in prachtige kleuren. Ik hou wel van die zachte kleuren en ze kunnen het hele jaar door.

    BeantwoordenVerwijderen