Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

dinsdag 22 oktober 2019

Verrassing! Een gast blogje!

Hoi pipeloi! Daar ben ik weer. Het is inmiddels al weer een tijdje geleden, maar nu mama weg is doe ik gewoon even een gast blogje! Zo hebben jullie weer wat te lezen en kan ik weer eens schrijven :)

Sinds ik in Zwolle op kamers zit ben ik misschien wat minder op het blog terug te vinden... Ik kan niet meer zo makkelijk even model staan en ben alleen in de weekenden thuis. Gelukkig heb ik het ontzettend naar mijn zin op Windesheim en in Zwolle. Wat een leuke stad is dit!!!

Zelf kwam ik niet zo vaak in Zwolle, eigenlijk alleen als ik met mama naar de handwerkbeurs in de IJsselhallen ging, maar dan zag je natuurlijk nog steeds niet zo veel van de stad. Mijn kamer en de hogeschool zitten dicht bij het centrum, dus het is super makkelijk om even wat leuks te gaan doen! Af en toe koffie drinken met vrienden en klasgenoten of 'even' langs de boekenwinkel. In het weekend ben ik vaak weer in Zeeland te vinden, maar af en toe een ansichtkaartje sturen is natuurlijk ook leuk! Zwolle is super gezellig, maar Zeeland blijft natuurlijk altijd mijn thuis! Ik vind het dan ook heerlijk om op vrijdag de trein naar huis te pakken.


Ondertussen leer ik ook ontzettend veel nieuwe dingen. Zo doe ik elke week de was (af en toe app ik naar mama om te vragen op hoeveel graden mijn gebreide sokken mogen) en kook ik samen met mijn huisgenootjes! Koken kon ik gelukkig al, maar het is natuurlijk altijd gezellig om samen te koken en ook super leuk om nieuwe recepten te proberen.

Af en toe doe ik ook iets minder leuke klusjes, de wc schoonmaken bijvoorbeeld. Moet (helaas) ook gebeuren...


Natuurlijk ben ik ook gewoon nog met school bezig. Ik heb elke dag drie uur les maar er is ook veel zelf studie. Mijn eerste presentaties en tentamen heb ik al achter de rug, maar er komen er nog veel meer aan. Tot nu toe is het allemaal goed te doen, en gelukkig vind ik (bijna) alles wel interessant! Alles gaat in het Engels en omdat er heel veel buitenlandse studenten zijn gaat het na school ook gewoon door in het Engels. Zo zijn er studenten uit Duitsland, Bulgarije, Oostenrijk en er is zelfs iemand uit Brazilië! Een super leuk en divers gezelschap dus!


Mama zit deze week in Portugal, maar papa en Daan hoeven gelukkig niet te stressen. Ik heb een weekje herfstvakantie en ben gewoon lekker thuis in Arnemuiden! Zo kan ik af en toe een wasje draaien (dit doe ik nu toch al wekelijks, ik voel me zó volwassen) en hier en daar wat helpen met de winkel.

Met mama gaat het ook heel goed! Af en toe appt ze even en stuurt ze weer een leuke foto! Het is lekker weer daarzo, niet veel warmer maar wel meer zon! Vandaag hadden ze een dagje vrij dus zijn ze het stadje gaan verkennen. Gelukkig heeft ze het naar haar zin, en hopelijk gaat de presentatie deze week goed!


Mama komt op vrijdag pas terug, dus geen blogjes van haar deze week! Als jullie nog een blogje van mij willen mogen jullie het zeggen! Dan probeer ik deze week nog een keer te bloggen :)

Tot de volgende keer!

Heel veel liefs,

Miriam

PS. Hebben jullie de nieuwe Landleven al gezien? Mama heeft het er denk ik al eerder over gehad, maar de labedissen staan er in! De nieuwe Landleven is net uit en de reportage is super mooi geworden!


27 opmerkingen:

  1. Super leuk dat jij het bloggen van je moeder overneemt!���� Grtjs, Mary

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Miriam, nou je hebt het schrijf gen van je moeder geërfd hoor. Leuk om nu van jou te horen hoe het je vergaat in het verre Zwolle. Leuk dat je je nu volwassen voelt met al die huishoudelijke taken er bij. Geniet lekker van de herfstvakantie en van mij mag je gewoon lekker door bloggen hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hi Miriam, even onder de naam van mijn man reageren. Hartstikke leuk dat je er ook een blog ingooit. En Zwolle is inderdaad een hele leuke, mooie en gezellige stad. Veel succes met je studie. Hartelijke groet uit Spanje. Margy Kuvel - Heijligers

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuk blog je....als je tijd en zin hebt...graag nog een

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Volgens mij heb jij dezelfde schrijfvingers als je moeder. Leuk! Ben zeker benieuwd naar een vervolg!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. was vandaag al even in de w inkel om te kijken of de nieuwe Landleven er al was..maar nee ! morgen nog maar eens proberen. Wat geweldig van die 3 vriendinnen om met elkaar zo'n reis te doen...kijk uit naar de verhalen...maar even een blogje van jou is ook erg leuk.. groetjes L.H.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ja leuk! Misschien met een verslagje van wollige winkels in Zwolle?

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een supergezellig blogje Miriam...leuk! En als je tijd hebt...ja hoor! Lieve groet, Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Gezellig blogje hoor fijn om te lezen dat de studie bevalt.
    En Zeeland kan mij helemaal voorstellen dat dat echt thuiskomen is .
    Ieder jaar is het ons favorite vakantie land en is het steeds weer thuiskomen vanuit het Oosten van dit land.
    Groeten.
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een leuk blogje Miriam, leuk om te lezen dat je het naar je zin hebt in Zwolle. Ik wil nog wel zo'n blogje hoor! Geniet nov even van je vakantie. Groeten, Suzan de Jager

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Zo Miriam, dat is echt klasse van jou om ons zo te verrassen. Van mij mag je dat vaker doen hoor. Kom maar op met je verhalen. ( wij missen jou ook hoor donderdags, er blijven steeds snoepjes over)
    Dus tot horens?
    Knuffel van mij.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hi Miriam, van mij mag er nog blogjes van je komen. Je hebt in ieder geval de schrijvers van je mama geërfd.
    Groetjes
    Viv

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een verrassing dit blogje. Leuk te horen dat je het naar je zin hebt in Zwolle te midden van een internationaal gezelschap. En moest het lukken , laat die blogjes maar komen!!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hoi Mir super leuk blog, fijn dat je het zo naar je zin hebt in Zwolle en ja je leert veel als je het zelf allemaal ook nog schoon moet houden hè.maar je moeder is super trots op je dat je het zo goed doet daar. En je kan het nu mooi in praktijk brengen voor je pa en broer. Geniet van je weekje thuis meis, misschien zie ik je je in november nog dan kom ik nog even langs.
    Gr Plonie

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Goed van je , je moeder zal trots zijn, hoe je je leven in Zwolle oppakt en thuis als zij weg is ook van aanpakken weet en er niet tegenop ziet ook even wat te schrijven op haar blog.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hoi Miriam, wat leuk om weer eens wat van je te horen. En fijn dat het zo goed gaat in Zwolle. Het is toch een hele verandering. En ja, de huishoudelijke taken de minst leuke, welkom in de volwassenen wereld ��
    Geniet van je weekje vakantie in Zeeland, ik hoop dat het zonnetje nog even wilt komen.
    Groetjes Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat fijn dat je het zo goed maakt! Leuk om wat van je te horen. Wat mij betreft nog een keer bloggen, graag! Madeleine

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Dag Miriam, wat een gezellig blogje! Dat mag best vaker. Heb het waarschijnlijk gemist, maar wat studeer je? Zo leuk, onze kleindochter is net in Leeuwarden gaan studeren! Zelfde verhalen over de was en koken! Hartelijke groet!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat leuk om een blogje van jou te lezen. Jullie wolwinkel is heel ver weg voor mij. Van 't zomer heb ik er geshopt toen we op vakantie waren. Zwolle is bekend terrein voor mij. Dat is dichtbij. Leuk om te lezen dat je het zo goed naar je zin hebt en je zo goed redt met alles. Knap! Fijne vakantieweek verder en succes met je studie!
    Groet, Ilse

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Nou Miriam het is een gezellig blog geworden, dat mag je meer doen. Wat fijn dat je moeder zo een paar dagen weg kan. Ik wacht je volgende verhaaltje af. veel succes met je studie in Zwolle. Gr. Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Leuk om even iets van je te horen. Fijn dat je het in Zwolle naar je zin hebt en dat de studie leuk en goed te doen is.Lijkt mij wel pittig alles in het Engels.

    Wacht je volgende blogje af

    BeantwoordenVerwijderen
  22. leuk hoor zo 'n dochter blogje en ja je hebt talent,groet marloeskreatief

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Dank je wel voor je gezellige blog.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wat goed dat jij het even overneemt, zo hebben we wat gezellig te lezen over jouw leven. Nota bene uit de stad waar ik vroeger werkte! Nu ben ik allang weer terug op ons mooie Walcheren.
    Je moeder mag trots zijn op je dat je zo spontaan voor ons blogt.
    Liefs.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Net gelezen, een leuk stuk van de dames. Ga zo door.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Ik kwam even spieken of je moeder al terug was op haar blog, na haar avontuur in Portugal. Ik zat zelf een weekje in Duitsland op vakantie (woon in Zwolle). Superleuk dat jij een blogje gemaakt hebt en dat je het naar je zin hebt in Zwolle! En heel fijn dat je je thuis nuttig kon maken deze vakantie ;) De groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen