Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

woensdag 9 december 2015

Zeeuwse Knop-pannenlappen

Ja, daar ben ik weer met een Zeeuws handwerkje :-)
Je hebt ze vast al vaak voorbij zien komen, de kleurrijke mochilla tassen, gehaakt met meerderekleuren. Giovanna bedacht een geweldig leuk patroon in deze tapestry-techniek voor Zeeuwse pannenlappen:


Zijn ze niet super-leuk? Als Zeeuwse handwerkster (en bijna-Zeeuwen!) moet je die toch in je keuken hebben, handig voor bij je bakblik en Zeeuwse knop-bakboek. (eeeh, voor de niet Zeeuwen: dat bestáát echt en er staan de lekkerste recepten in voor het bijzondere bakblik!)


Uiteraard kan de uitvoering ook in kleur, maar de zwart-witte blijft toch wel mijn favoriet!
Giovanna is weken bezig geweest met uitproberen, testen, controleren en schrijven van het uitgebreide patroon. Ik vind het dan ook heel leuk om een pakketje aan te kunnen bieden met katoen voor 2 pannenlappen (3 kleuren) plus het patroon.


Het pakketje is te bestellen via www.blij-dat-ik-brei.nl.  Het patroontje is niet los te koop.

Uiteraard zijn de pakketjes ook in de winkel verkrijgbaar.


17 opmerkingen:

  1. Het blijft leuk die Zeeuwse handwerkjes 😊👍

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ze zien er wel heel erg leuk uit zeg! Zeker voor een Zeeuwse een echte must-have, zou ik zeggen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een echte Zeeuw kan niet zonder.. Ik vind ze erg leuk...
    Lieve groet,dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Deze echte Zeeuwse heeft ze al besteld 😊

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Deze Zeeuwse kan niet haken???? wie o wie helpt mij of Jeanet, zijn ze ook kant en klaar te koop? groetjes Henny

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh wat gaaf. Zoiets zouden ze moeten hebben voor Huizen(Nh)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ow wat gaaf!!!!!!!!!! heb al een mail gestuurd want hier zou ik nu al meteen mee willen beginnen...jammer genoeg woon ik op de Veluwe en zal dus nog even geduld moeten hebben...Ik vind ze gaaf!!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Tweede setje is klaar en ook die werden een verjaardagskadootje :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ohhhh... heb dit gewoon gemist... wat ziet dit er geweldig uit...

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hallo,
    Ik heb een vraag over de laatste fase in het haken van de pannenlap. Ik loop hierin vast namelijk. Waar moet ik de lus in vastzetten? in de vaste die er na komt? Of in dezelfde vaste?
    En moet ik eerst de kreeftensteek haken en daarna de lus nog een keer, of moet die lus gelijk een tweede keer doen? Ik krijg zulke lelijke bobbeltjes bij de lus. Ook komt de lus niet recht boven de verspringing. Ik ga hem een tweede keer maken en dan wil ik hem wel goed maken.
    groet, Leona

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Zijn de pakketjes pannenlappen zeeuws knopje nog te koop ?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja hoor, die zijn er nog: https://www.blij-dat-ik-brei.nl/c-3958834/zeeuws/

      Verwijderen
    2. Dank je, effe kijken/vragen of ik mn schoondochter langs kan sturen. Ze woont in Borselle.

      Verwijderen
    3. Vanmorgen in je winkeltje geweest om de zeeuwse knop eindelijk in t echt te bewonderen en n kleur te kiezen die ik leuk vond...(wit-roze-paars) En....ooooo....mijn oog viel op een prachtige omslagdoek, gelukkig wilde die niet spontaan met me mee naar huis en krijg ik de beschrijving daarvan nog via de mail toegestuurd. En wat n prachtige stengen kleurtjes binnen naast de winkeldeur. Bij ons volgend bezoek aan onze zoon gaan er daar vast en zeker n paar mee naar de andere kant van het land.

      Verwijderen
    4. Typfoutje: strengen kleurtjes moet t zijn.

      Verwijderen
  12. Ik wilde het pannenlappenpakketje bestellen maar kan het niet meer gevonden krijgen op de site.
    Is er nog aan te komen?
    Zou het graag mee willen geven aan familie die uit Canada overkomt. (Kant en klaar dus heb wel even tijd nodig om het te maken voor ze aan komen waaien over twee weken ;) )

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Je vind het hier: https://www.blij-dat-ik-brei.nl/c-4212468/zeeuwse-knoop-pannenlappen/

      Verwijderen