Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

woensdag 16 december 2015

Winterwonderland

Tjonge, wat is het somber buiten. Het lijkt wel of het niet licht wil worden. Da's dan ook het enige winterse aan het weer..... het mag van mij best een beetje kouder zijn. Zodat je wolkjes ziet als je buiten uitademt! Deze sjaal is in elk geval winters genoeg en kreeg de naam Winterwonderland. Het patroon is van Charlotte van Ommen:


Deze rechte sjaal is gebreid in de Fair Isle techniek, dus in het rond met een knipbies. Daarna is de rand eraan gebreid. Chalotte gebruikte voor de sjaal sokkenwol, nl 200 gram Invicta Colour en 200 gram effen sokkenwol. Voor de rand gebruikte ze nogmaals 2 x 200 gram effen sokkenwol in bijpassende kleuren. Bij deze sjaal hierboven zijn de sterretjes in wit gebreid, en de achtergrond met de verloop-kleur.


Invicta Colour is verkrijgbaar in heel veel kleuren, er zijn dus nogal wat mogelijkheden~! Hieronder met kleur 956 - hetzelfde patroon.


De knipbies - voor het knippen :-)



Kijk eens wat kleur doet! 


Hier is de sjaal nog een keer gebreid. Weer in het rond, zonder knipbies, waarbij de sterretjes in de verloopkleur zijn gebreid en de achtergrond in effen donkerbruin. Voor deze sjaal hoef je geen rand (en geen knipbies) te breien, en gebruik je 2 x 200 gram sokkenwol.



Vandaag was Ali wel bereid om te laten zien dat ook hij best model kan staan!


Het patroon van deze Winterwonderland-sjaal is te koop op Ravelry en bij aankoop van brei-garen ook in onze winkel. Het patroon is in het Nederlands.

Je kunt overigens eindeloos variëren met dit prachtige patroon! Marjan maakte een kol met dit garen, met Aade-garen in effen donkerblauw en Regenboogkleur. Is deze niet geweldig mooi? 
Deze is ook in het rond gebreid, maak eerst een proeflapje om het goede aantal steken te bepalen voor je gewenste breedte!









8 opmerkingen:

  1. Echt prachtig, en zeg maar tegen je nieuwe 'model' dat hij dit best vaker kan doen.
    Fijne dag,
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik zou ook wel zo'n motiefje willen kunnen breien.. maar ik kan nog net aan recht en averecht. HM!!! Zou er een haakversie van zijn, haha!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nou, dan is dat zeker iets voor jou want dit is alleen maar recht breien! Echt!! :-)

      Verwijderen
  3. Mooie variaties krijg je zo!! En mooie modellen heb jij zo maar bij de hand :-D!!
    Lieve groet, Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtig, zowel de modellen als het breiwerk :)

    BeantwoordenVerwijderen