Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

woensdag 23 september 2015

Voor een lange winter...

Wil je een projectje starten dat best een hele winter mag duren? Dan heb ik misschien wat voor je gevonden :-)

Geweldig spel van kleuren, weer gemaakt met garen met een heel lang verloop.


Deze prachtige deken is wel 150 x 150 groot, en gebreid met de fair isle techniek (dus in het rond en doorgeknipt op de "steek"). Daarna afgemaakt met een prachtige bloemenrand.


Bij deze deken is optimaal gebruik gemaakt van het langzame verloop. De achtergrondkleur verloopt langzaam in de hele deken, maar de kleine streepjes zijn weer met verschillende kleurtjes in gebreid.

Het patroon heet Flowerbed, en is gemaakt door Ruth Sorensen, die veel meer prachtige patronen heeft gemaakt met deze wol. Je kunt het patroon bestellen via Ravelry. (engels, met schema's).
Gebruikte wol is Evilla (of Aade of Kauni) in regenboogkleuren en roodtinten voor de rand.

Wat een geweldige dingen zijn er toch te vinden op het internet........nu nog een zak tijd bestellen!

5 opmerkingen:

  1. Wow! Da's wel een hele grote zak tijd. Maar wat is ie mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ochhh, wat een beeldje! Een superproject, met een schitterend resultaat!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ooohhhh! Wat mooi!!! Waarom heb ik maar 2 handen? Ik wil in een volgend leven terugkomen als creatieve duizendpoot.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een prachtige deken, maar een supergroot project om te maken!! Een droomdeken.
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen