Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

dinsdag 22 september 2015

Vallende Blaadjes

Wat is het dit jaar vroeg Herfst! Enkele bomen verkleuren al zichtbaar en het weer doet ook lekker mee. Iedereen lijkt ook weer vroeg zin te krijgen in warme breisels en haaksels. Op een of andere manier moeten we het eerst weer ervaren: o ja, het wordt weer koud!

Hoewel het jammer is om afscheid te moeten nemen van de zomer, is het najaar ook weer een fijne tijd met gezelligheid binnen. Nestelen op de bank met een kop heerlijke Herfstthee van Sjokadoo - stukje chocolade-met-zeekraal erbij (lekker!). Kaarsje aan, breiseltje of haakseltje erbij - wat wil je nog meer?


Mooi voor deze tijd is deze nieuwe sjaal van Sascha - Dreamcatcher Shawl . De veertjes van de dreamcatcher lijken ook een beetje op vallende blaadjes toch? :-)


Deze sjaal is heerlijk behaaglijk voor koude avonden, je kunt 'm op verschillende manieren dragen.
Sascha haakte deze sjaal met sokkenwol (150-200 gram) - lekker warm, goed wasbaar en vormvast.
(en in héél veel kleuren verkrijgbaar)

Maar mag ik nog een andere garen-suggestie doen? Sinds kort ligt dit ook in onze winkel: 100 % Alpaca - da's zacht! :-)
Een bestelling met nieuwe kleuren is al weer onderweg.


100% Alpaca - 50 gram, 133 meter € 7,95. Voor een sjaal zoals de Dreamcatcher-sjaal zou je 5 bolletjes nodig hebben. Je krijgt dan materiaal dat je niet meer uit wilt doen :-)
Bestellen mag altijd, ik kan de bolletjes in een envelop verzenden (verzendkosten 3,95).


Het patroon van Sascha is verkrijgbaar in het Nederlands en Engels, heeft een geschreven patroon én een haakschema. Het patroon (3,75) is verkrijgbaar via Ravelry of Etsy. Uiteraard ook weer in onze winkel in combinatie met haak- of breiegaren (geen losse verkoop).

Uiteraard is dit patroon geschikt voor heel veel soorten garens! 



4 opmerkingen:

  1. Hele leuke sjaal, zeker voor deze tijd van het jaar, en in sokkenwol of alpaca is hij heerlijk om dragen.
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh, die alpaca, die lonkt naar me ;) Maar eerst een ander nieuw project! (Zijn die Rowan wolletjes toevallig al binnen, Jeanet??)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja, mooi patroon! En met elk garen wordt het weer anders, dat is zo leuk :-)
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen