Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

zaterdag 26 september 2015

Kleurrijk en stoer

Wat een leuke mensen heb ik vandaag ontmoet! Van zo ver weg én dichtbij, leuke ontmoetingen, prachtige handwerken, inspirerende gesprekken..... snap je toch wel dat ik gráág in onze toko werk? Zou het door het mooie weer komen? Iedereen was vrolijk!

Bij het zoeken naar plekken voor de wolletjes die afgelopen week binnen kwamen rollen, moest ik af en toe wat vakken verwisselen en ik kreeg weer zoveel verschillende garens in mijn handen. Zoals de Noro Silk Garden - wat een prachtig garen is het toch!

Noro Scarf V
Foto en idee: Brooklyntweed

De kleurencombi's zijn bijzonder en uniek - en met verschillende bollen maak je nóg mooiere creaties!
Deze (mannen??)-sjaal is prachtig en zooo eenvoudig! Ik vond dit exemplaar op het blog Brooklyntweed, je kunt daar ook een Engelse beschrijving vinden. Gebreid met nld 4½ in 1 steek recht, 1 steek averecht (39 steken opgezet). Door elke 2 naalden van kleur te wisselen krijg je dit bijzondere effect...

Noro Scarf VI

Na een badje Eucalan wordt de sjaal (zijde met wol) nog zachter - maar nog steeds stoer. Dus ook een mooi idee voor een mannensjaal. 

Je krijg never-nooit-niet precies dezelfde sjaal, want elke bol verloopt toch weer anders. En andere kleuren geven weer een heel ander resultaat:


Sjaal van Eliza Knits


Sjaal van Long Lake Yarns

En zo zijn er nog zooooooveel combi's mogelijk! Voor een flinke sjaal (1.80 x 15 cm) heb je 4 bollen nodig (12,95 per bol 50 gram/100 meter 45 % mohair, 45% zijde, 10 % wol)


4 opmerkingen:

  1. Leuk zeg
    Zou ik het patroon mogen van deze sjaal en de bollen die je nodig hebt aub

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk zeg
    Zou ik het patroon mogen van deze sjaal en de bollen die je nodig hebt aub

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Annet, je kunt me het beste mailen op jaffari@zeelandnet.nl voor een bestelling.
      Het "patroon" staat al beschreven in de tekst hierboven.

      Verwijderen
  3. Hele leuke sjaal hoor! En wat een nieuwe mooie bolletjes wol kreeg je weer binnen Jeanet, spijtig toch dat je zo ver woont!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen