Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

woensdag 2 september 2015

Kleuren-explosie!

Zoooo - hou je van kleur??? Dan kun je vanaf nu bij ons terecht. Door 2 late en 2 vroege leveringen van Unicat is er een ware kleuren-explosie in de winkel, zoveel bollen heb ik nog nooit tegelijk in de winkel gehad! Een Feestje :-)



Van sommige kleuren heb ik maar 1 exemplaar - maar er zijn ook een paar mooie nieuwe herfstkleuren binnengekomen. Ik zet het hier even op een rijtje:

Op deze eerste drie foto's staan de bollen gegroepeerd per 2 bollen (dezelfde bollen, maar andersom opgewikkeld). Het is best lastig om de kleuren goed te fotograferen, maar het is redelijk gelukt, denk ik - maar een kleine afwijking kan...




En hieronder nog een paar "eenlingen". Wil je echt de kleuren zien en vergelijken, dan kom je natuurlijk even langs. Met meer dan 100 bollen en zo'n 40 verschillende kleuren in winkel is er best uitzoek (wie het eerst komt of mailt...). Overigens bestel ik bijna wekelijks, dus er komt altijd weer.


Je kunt alle blogpost over Unicat (met de links naar de verschillende patronen) vinden onder het label Unicat

Deze prachtige foto's kreeg ik toegestuurdvan Octavia - het is de Braidsmaid van Martina Behm. (hij is wat aangepast/groter gemaakt dan het oorspronkelijke ontwerp). Wat een schitterende sjaal geworden! Gemaakt van de kleur Druif.


*******

PS: komt vanmorgen deze prachtige sjaal van Jellina nog langs - wow, wat een mooie!

Foto

Foto

Gemaakt van de kleur Hartenbreker

Je vind het gratis patroon op haar blog, met schema en nóg meer foto's.

7 opmerkingen:

  1. ik mag hier wel een lekbakje gaan zoeken. Kleurtjes om te kwijlen dus.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een schitterend patroon, zo jammer dat ik echt niet uit een Engels patroon kan komen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lieve Jeannet, waarom maak je het ons toch zoooooo moeilijk!
    Zo veel keus..... zo veel moois........
    Ik nie meer weet nie meer zei onze dochter toen ze zo'n klein onderdeurtje was als ze niet kon kiezen welk snoepje uit de doos nu echt de lekkerste was.....

    Groetjes,
    Unicatfan, Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hallo :) wat zijn de meters van deze bollen en ip welke mast naald word dit gehaakt?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. 900 meter per bol, haken op 4 of 4½ . Kijk eens hier: https://www.blij-dat-ik-brei.nl/c-4140447/unicat/

      Verwijderen