Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

woensdag 11 mei 2022

Luchtig Linnen

Het lijkt al bijna gewoon, maar we hebben toch wel heel lang al vrij warm weer met veel zon. Daar geniet ik van - tussendoor doe ik dan een regendansje voor de moestuin, maar ik dans blijkbaar niet zo goed 😂 - maar ik hoop niet dat de temperatuur nog evenredig met het daglicht gaat stijgen! Ik heb het heel mijn leven al warm, genetisch bepaald vrees ik. Gooi daar wat hormonen en overgang bij en het stoofpotje is gereed. Bij Job 2 is het ook al nooit koud, de combinatie "comfortabele temperatuur voor oude mensen" en lekker aanpoten hebben al menig zweetdruppeltje opgeleverd. 

Ondanks mijn liefde voor breisels en haaksels zal je mij tijdens het werken dus niet vaak met kollen, vesten en sjaals zien. En als ik het draag kies ik graag voor natuurlijke garens en vooral geen synthetisch spul. Ik krijg het al warm als ik er aan denk. In de zomer ga ik voor katoen, viscose en linnen. 

Jellina nam pas tijdens onze Brei/haakclub avond 2 bollen Pride mee. Dit garen van LangYarns heeft een ideale mix van 40% linnen - 32% katoen - 28% viscose. Op een bol van 100 gram zit 280 meter en ze haakte dit heerlijk luchtige sjaaltje met een open steek, helemaal in Jellina-stijl: beetje strak en geometrisch. Iets wat echt bij dit garen past. Helemaal goed voor de zomer!


Na het blocken is de afmeting 30 x 185 cm. Maar uiteraard is de afmeting eenvoudig te veranderen aan je wensen. Garen met linnen wordt veel soepeler bij het verwerken en dragen.


Pride is de effen versie van Linello. Hetzelfde garen maar dan met een mooi verloop met dezelfde samenstelling en lengte/gewicht. Van dit garen zijn ook prachtige kleuren verkrijgbaar. Wil je dus iets meer kleur in je zomersjaal, dan kies je voor Linello.
Beide garens vind je in onze webshop en uiteraard in de stenen winkel. Wil je het patroontje, vermeld dat dan bij je bestelling (Patroon zomersjaal Pride).

Overigens is dit garen ook erg geschikt voor kleding, truitjes en vesten. Zo breide Alice dit prachtige truitje uit een boek van Lang (en paste e.e.a. aan aan haar wensen):


Jellina is al van het eerste uur aanwezig op het Brei- en Haakfestival. We kennen elkaar al bijna 10 jaar en ik ben blij dat deze topper bij ons in de buurt woont, zodat ik veel van haar ontwerpen van dichtbij mag bekijken en met regelmaat hangt er wat ins onze winkel. Ons contact begon ooit met een haaknaald..... maar daar over later nog wel meer!

 

Jellina schuift in de middag ook aan op het Brei- en haakfestival. Ze demonstreert dan mozaïek haken of tapestry en waarschijnlijk kun je dit schitterende patroon van haar dan ook van dichtbij bekijken en voelen! Kom je op 4 juni ook aanschuiven?










3 opmerkingen:

  1. Ik zou wel willen aanschuiven, maar ben dan net weer terug thuis. Zijn eind mei in zeeland. Jammer. Maar wens jullie veel succes en plezier.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Sorry naam Is Carla Meysembourg, groetjes uit Luxemburg.😉

      Verwijderen
  2. Het festival is net na de bruiloft van onze dochter( lees met logés). Kijken we erg naar uit, maar maakt dat ik niet naar het festival kan komen😀.

    BeantwoordenVerwijderen