Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

donderdag 5 mei 2022

Festival

Vandaag is het 5 mei, bevrijdingsdag. Goed om te vieren maar qua vrije dagen is het toch een beetje rare dag. We zijn altijd open op deze dag maar vandaag is het ontzettend stil in de winkel, ik denk dat iedereen - die vrij is - zich op een bevrijdingsfestival uitleeft met muziek en een drankje. Of lekker de tuin in duikt 😁.

Toch is er wel reuring op de markt van dorpsgenoten die zich vergapen aan het gat dat geslagen is tegenover onze winkel:

Daar gingen 2 eeuwenoude pandjes tegen de vlakte! Gelukkig is de winkel goed bereikbaar en kun je nog steeds parkeren op de markt. 

Voor alle festivals (inclusief ons Brei- en Haakfestival) die nog gaan komen deze zomer heb je natuurlijk wel een opvallende tas nodig. Ik vond er eentje voor jullie:

Foto en patroon van Natalia Kononova

Deze geweldige zebra-tas heeft 2 kanten. Aan de ene kant zie je de kop en aan de andere kant de k*nt van de zebra, hoe leuk is dit?! Je koopt het patroon van Natalia Kononova via haar webshop Outstanding Crochet of via Ravelry of Etsy. Het patroon is ook in het Nederlands verkrijgbaar.
Je kunt uiteraard voor effen kleuren kiezen maar ook voor een subtiel verloopgaren met bijv. Cotton 8.
Op de website van Natalia zie je ook leuke kleurencombinaties!

Liever een kussen? Kan natuurlijk ook. Heerlijk voor een hele lange zomer in je tuinstoel.........

Vanavond hebben we nog een brei/haakclub avond, van harte welkom!
Morgen heb ik een vroege dienst, Ali helpt je verder in de winkel, ik ben er weer aan het eind van de middag.



3 opmerkingen:

  1. Dan zullen we op tijd terug naar huis gaan. Anders is het een kort nachtje voor jou.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. O dat is wel een groot gat. Straks weer opbouwen en dat geeft ook weer overlast. Maar gelukkig voor jullie aan de goede kant.

    BeantwoordenVerwijderen