Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

zaterdag 7 mei 2022

Tegeltjes

We gaan langzamerhand aftellen! Over 4 weken is het Brei- en Haakfestival al. De grote lijnen zijn er al lang, maar nu wordt er puntjes op de i gezet, er wordt geschaafd, veranderd en de briljantste ideeën komen op als de tijd gaat dringen. Het is als met Sinterklaas-gedichten: de beste zijn nét op tijd klaar 😂 .

Het verschil met andere jaren is wel dat mijn zak met tijd iets minder gevuld is. Ik zag deze week weer zoiets prachtigs, maar dat moet ik dan maar bewaren voor mijn pensioen....

Patronen en ontwerp: Azul van Tinna Thórudóttir Thorvaldsdóttir

Het patroon Azul van Tinna Thórudóttir Thorvaldsdóttir doet denken aan Portugese tegeltjes. De techniek is mozaiek-haken en dit kussen is gehaakt met  - jawel - sokkenwol! Het patroon bestaat uit 36 patronen van verschillende tegeltjes die je in verschillende volgordes kan haken. Wow! Dat schept mogelijkheden.... zoals dit prachtige kussen maar ook een hele deken of een tas is uiteraard prachtig. 


Het patroon is te koop via Ravelry. Tinna maakt echt de prachtigste patronen, je vind ze hier op een rij. 
Helaas verkoopt ze er geen tijd bij 😁...



Het bleek deze week sowieso een week van blokjes, streepjes en grafische patronen maar daar ga ik nog lekker - met hulp van anderen - op broeden. Wordt zéker vervolgd...



4 opmerkingen:

  1. O dat is echt super mooi. Dit is een mooi idee voor het vervangen van mijn versleten kussenhoesjes. Ik ga gelijk bij haar kijken. Bedankt weer voor de tip en dat terwijl je zo super druk bent met de voorbereidingen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig. Alle patronen van Tinna zijn heel mooi. En het mozaïek haken is heel leuk en simpel met een fantastisch effect.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtog die "tegeltjes"!
    Succes met de voorbereidingen.

    BeantwoordenVerwijderen