Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

zaterdag 4 december 2021

Omschakelen

De 2 jobs die ik op dit moment combineer botsen wel eens, met name op vrijdag. Het zijn 2 zó verschillende werelden en op vrijdag vallen die altijd na elkaar. Nadat het gisterenmorgen gewoon druk was in de winkel en we neuzelden over lichtroze of lichter roze katoen probeerde ik ook nog gauw de verrassingspakketten in de webshop te zetten. Haastige spoed, en de rest ken je wel. Dus geen enkele link deed het goed 😂........ om half 3 vertrok ik naar het verpleeghuis, waar het écht over andere dingen gaat. Op een of andere manier heb ik heel veel katheters gezien. Ook een soort draadje 😁 maar dan anders. Toen ik thuis kwam ontdekte ik mijn blunder in de vorige post over de verrassingspakketten en schakelde in rond middernacht nog even om naar de winkel-modus. Gelukkig wisten de trouwe klanten de pakketten toch te vinden, maar nu werken de links gelukkig wel! 

Van al dat schakelen lag ik vannacht wel wakker..... 

Vanmorgen dus weer letterlijk werk aan de winkel. De laatste Sint-aankopen werden gedaan in de winkel en op een of andere manier leek iedereen vrolijk. Het carillon speelt de laatste sinterklaas-liedjes. Morgen is het zondag, dus dan horen we psalmen en maandag gaan we naadloos over naar Kerstgetingel. Over schakelen gesproken!


Hoewel wij - uit praktische overwegingen - Sint tegenwoordig overslaan en we zijn overgestapt naar de Kerstcadeautjes kreeg ik van kindlief toch een superleuk cadeau. Daar duik ik straks lekker mee op de bank, hoe leuk is dit?!

Deze week zag ik ergens in een Facebook groep de tip voor deze geweldige wanten. Ik ben echt fan van deze kabouters en als ik ooit, ooit nog eens veel tijd heb ga ik deze maken!



Ik had de kabouterboeken al toen ik 15 jaar was (en maakte samen met 2 klasgenoten zelfs een spreekbeurt voor Nederlands over deze boeken wat ons een lekkere 8 opleverde!), blijkbaar zijn ze nu weer heel populair, ook in het buitenland. Je kunt prima 4-draads sokkenwol gebruiken voor dit patroon.
Je bestelt het patroon via Ravelry, het is van Knitting Lotta die nogveel meer moois heeft ontworpen (waaronder die prachtige LOTR-deken)

Foto en patroon: Knitting Lota

Morgen schakel ik weer terug, maar dan hoef ik niet zoveel te switchen tussen 2 werelden. Appeltje - eitje! Fijn weekend nog 😉




1 opmerking:

  1. Oef wat een gedoe voor je. Maar het is weer goed gekomen.
    Wat een prachtige wanten zijn dat zeg. Maar het zal een flink 'puzzelwerk' zijn lijkt mij.
    Succes met deze weken voor kerst waarin iedereen weer wat van jullie zal willen hebben.

    BeantwoordenVerwijderen