Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

woensdag 22 december 2021

Schakelen

De afgelopen dagen had ik even nodig om te schakelen. Eerlijk gezegd ben ik nog niet helemaal "om". Ik voel me een beetje uit-geschakeld na het afgelopen jaar. Ik heb absolute bewondering voor elke ondernemer die verkondigt dat hij/zij de schouders er wéér onder zet en allerlei ludieke dingen verzint om zijn spullen toch aan de man te krijgen. Misschien is het ook wat schone schijn, in elk geval bij mij borrelen er nog geen grandioze, lumineuze ideeën - ze zijn gewoon op. De onzekerheid over hoe lang dit gaat duren speelt daarbij uiteraard ook parten. Afgelopen jaar mochten we pas vanaf begin maart iets doen met winkelen op afspraak en eind maart leek het pas weer "gewoon". We hopen dat het dit jaar wat sneller mag gaan! Mocht je wat nodig hebben, bel of mail gerust. Het zijn ongewone dagen zo kort voor de Feestdagen, ik probeer zoveel mogelijk de telefoon op te nemen maar ik ben ook wel eens op pad. Na de Feestdagen heb ik vast wel een gewéldige strategie bedacht 😅😉.....


De laatste pakketjes gingen gisteren op de post met de handgeverfde abonnements-strengetjes. Ik hoop dat het nog wordt bezorgd voor de Kerstdagen, alhoewel de meesten vast nog wel iets op de pennen hebben staan. 

Gisteren namen we het er maar even van. Nadat Ali zijn booster had gekregen vierden we Yalda, het blijft bij ons uiteraard een multiculti-gebeuren. Ferdowsi of Hafez met kerstballen, kerstkrans met granaatappels, het mixt bij ons lekker door elkaar. 


 
Een mooie afsluiter voor deze blogpost, van Hafez.


Morgen wéér een nieuwe dag!

6 opmerkingen:

  1. Dat snap ik wel hoor. Heel veel sterkte met al dit gedoe.
    Ik vind het zo leuk dat jullie alles gewoon vieren. Zo weten ze van beide janten hie het zit de kinderen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het blijft schakelen idd. En logisch dat dat niet iedere keer zo maar lukt.
    Heel fijne feestdagen gewenst voor jou en je gezin.
    Dat geniale plan gaat vast volgen ...
    Groetjes, Ilse

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Petje af hoe je alle ballen in de lucht houdt. Het wordt er allemaal ook niet makkelijker op met de lockdown. Ik kijk uit naar de post. Fijne Feestdagen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Idd morgen weer een nieuwe dag.
    Mooi zoals jullie alles uit twee culturen vieren.
    Geniet ervan!
    Groetjes Wytske

    BeantwoordenVerwijderen
  5. De strengen kwamen vandaag en de kleuren zijn prachtig! Bedankt voor het extraatje.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mijn wolletje is ook binnen en het is prachtig!! Dank je!
    Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen