Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

woensdag 15 december 2021

Front

Tjonge, wat is het stil aan mijn blog-front! Dat zegt overigens helemaal niks over wat er achter de schermen allemaal gebeurt. Hoewel de dagen na 31 december gewoon doorgaan is er aan het eind van het jaar altijd zoveel wat "af" moet. Zo ook hier! De laatste dagen ben ik druk in de weer met het verven van de laatste editie van het verrassingsabonnement. Ik probeer de strengen begin volgende week nog te versturen zodat ze nog onder de kerstboom gelegd kunnen worden, of nog beter: op de pennen!


Het was een latertje gisteren.... ik ben er bijna, nog 1 avondje pannenroeren en dan hou ik het - wat het verven betreft - voor gezien dit jaar (en natuurlijk komt er volgend jaar weer een nieuwe editie van het verrassingsabonnement). Er moeten ook nog wat boodschappen gedaan worden, cadeautjes ingepakt. Eindelijk staat de kerstboom ook en er hangen zowaar kerstlichtjes op in de etalages en thuis. Tussendoor wordt er nog wat gewerkt en zo vliegen de dagen voorbij. 

Voor wie volgende week een streng door de bus krijgt (en voor iedereen die er nog in de kast heeft liggen 😉) vond ik een leuk patroon op Ravelry. Je kunt het breien met 1 streng sokkenwol of een draadje van die dikte: 400 m/100 gram.

Foto en patroon: Treppenviertel Cowl

Het patroon Treppenviertel Cowl is te koop via Ravelry in o.a. Engels en Duits. Als je veel kleurtjes in je streng hebt zitten gaat dat wel wat afleiden van het strepenpatroon, uiteraard. Het lijkt erop dat het volgende week echt koud gaat worden, je kon dit kolletje wel eens nodig hebben....


De komende weken zijn er i.v.m. de Feestdagen maar beperkte openingstijden in de winkel. Mocht je nog een projectje willen starten, dan kun je er rekening mee houden: Helaas, de realiteit heeft ons weer ingehaald, voorlopig is de winkel gesloten i.v.m. de lockdown tot nader bericht.

Woensdag en donderdag 22 en 23 december open van 9.00 - 17.00 uur
Vrijdag 24 december t/m dinsdag 28 december gesloten
Woensdag en donderdag 29 en 30 december open van 9.00 - 17.00 uur
Let op:
Vrijdag 31 december t/m 11 januari 2022 gesloten.

We sluiten dus de eerste week van januari! Ik moet veel werken in het verpleeghuis rond en met de feestdagen, de voorraad moet geteld worden, nog iets met administratie enzo en ik wil nog wel een paar daagjes rondkeutelen zonder winkelbel 😉. Deze week is de winkel nog open op normale tijden.


1 opmerking:

  1. Wat een werk heb je nog. Dat kolletje is wel heel leuk zeg.
    Succes met alles wat je nog voor de kerst af wil hebben hoor.

    BeantwoordenVerwijderen