Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

maandag 27 december 2021

Flappie

De kerstdagen zijn voorbij, de eerste werkdag zit er al weer op. Het was donker, somber en mistig vanmorgen, dat hoort een beetje bij zo'n dag. Na zo'n achtbaan van rare en bijzondere dagen slaat de meligheid soms een beetje toe. Dus vond ik een patroon van een Flappie die niet in de Kerstdis was verdwenen. Of eentje die Flappie kan vervangen (ik zei al, ik ben wat melig, het patroontje is overigens wel superleuk)!

Foto's en patroon Lili Bunny

Het patroon is te koop in het Engels en Spaans via Etsy en Ravelry en bevat naast het patroon van het konijntje ook de beschrijving van het jurkje en allerlei accessoires. 


En ik ben niet alleen waar het in de bol slaat hoor! Een collega heeft de kerstboom op het werk op een ludieke manier aangekleed. Deze wil ik je niet onthouden. 


Morgen doe ik even niks. Denk ik. Strategie bedenken misschien over hoe ik deze periode weer ga overbruggen, want ja - het koppie kun je toch niet uitschakelen..........


5 opmerkingen:

  1. De boom op je werk is wel heul lelijk maar zeker wel passend in die omgeving! Je moet er toch wat van maken met z'n allen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha ha, super leuk gedaan die kerstboom door jouw collega!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat super leuk en toevallig ben ik net met het konijntje bezig ❤ (MrsJKisses op Ravelry) Echt een leuk patroon

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zo'n boom tovert vanzelf een lach op je gezicht. Dat doorbreekt het negatieve en zware een beetje. 'Flappie' is wel heel mooi zeg. Ik ga beslist zo even kijken.
    Succes met brainstormen hoor. Ik duim dat het na 14 januari toch weer een beetje zal kunnen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hihi, die kerstboom is echt geinig! ;)

    BeantwoordenVerwijderen