Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

donderdag 13 augustus 2020

Klein

Het is definitief: ik ben gesmolten...... Alleen mijn taaie vel houdt mij nog bij elkaar en waarschijnlijk zal dat ook nog wegsijpelen in mijn matras vannacht. Als die nog vocht opneemt want hij is ook al aardig verzadigd geraakt..... De buienradar belooft ons telkens afkoelende buien maar tegen de tijd dat die hier zijn gearriveerd zijn ze opgelost of het water wat uit die bui hoort te vallen is onderweg simpelweg verdampt voor het de grond heeft geraakt. Het enige wat overblijft is een hagelkanon in de verte,  dat doet denken aan wat had kúnnen zijn......

Het zal je niet verbazen dat het in deze dagen niet druk is in de winkel. De enkele dapperling (ik kom er achter dat dit woord geen Nederlands is maar je begrijpt vast wat ik bedoel) die onze wolwinkel durft te betreden zit in hoge nood en staat gutsend voor de toonbank. Tot mijn verbazing verkoop ik vooral sokkenwol. Kleine projectjes zijn gewenst - vooral niks op schoot - en theoretisch weten we dat het ooit weer koud(er) wordt. Ik weet het niet meer, ik moet het nog zien.... 😉.

Mijn brein werkt op dit moment niet meer helemaal optimaal, ik heb wel 100 ideeën in mijn hoofd maar niets wordt concreet, laat staan dat ik al aan de slag ben gegaan met de wintergarens. Gelukkig helpen klanten en lezers me een beetje op weg met projectjes uit het verleden. Zo werd ik de laatste weken een beetje verrast door de vraag naar pakketjes van deze tas:


Deze tas hangt overdag nogal eens buiten naast de deur - inmiddels wel ietsjes verschoten want het berichtje over deze tas schreef ik al in 2013. Het is een ontzettend leuk project voor je restjes en bovendien heel goed te doen als je nog niet zo lang haakt. 

Ik maakte de tas van restjes, die heb ik uiteraard genoeg. Maar als je net begint en toch een kleurrijke tas wilt maken dan koop je geen 20 complete bollen van verschillende kleuren voor deze tas. Dus maakte ik complete pakketjes met minibolletjes én de houten hengsels en zette die zojuist in de webshop. (Ook erg leuk om cadeau te geven!).

De hele beschrijving vind je dus hier terug. Een heerlijk werkje voor warme, kleffe dagen waarop je niet met pluizige wol bezig wilt zijn en niet te veel op schoot wilt hebben!



Hou het koel allemaal! Morgen neemt Ali de boel weer waar in onze toko en ik ben er zaterdag weer.




7 opmerkingen:

  1. Hier in west-brabant kregen we het onweer en de regen dinsdag wel. Alleen was het de volgende dag weer even heet en benauwd. Nu ook onweer en regen en is het buiten 19 graden...maar ondanks dat alles open staat wil het binnen nog niet echt naar beneden, maar 3 graden. De komende dagen gaan we maar veel luchten en hopelijk gaat de warmte snel uit huis. Succes morgen op je werk, hopelijk is het daar niet al te warm. Leuke tas hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hahaha Jeanet, ik begrijp wat je bedoelt, het is ook vreselijk warm, maar wat heb ik weer genoten van je berichtje. Wat heb je toch een beeldende, humoristische manier van vertellen. Heerlijk. Dank je wel voor weer een glimlach op deze broeierige warme avond. Groetjes Nelletje

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik geniet altijd zo van jou verhaaltjes, je schrijft altijd zo leuk. Dan zie je het gewoon voor mij. Trouwens die tas is supergaaf en echt leuk voor restjes. Groetjes Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ook leuk voor morgen, 15 augustus, grannysquareday2020 :-)
    Sterkte met de hitte! Ik vind het inmiddels ook wel genoeg zo...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooie kleurrijke tas. Hier, het zuiden van West Vlaanderen, België is vanaf donderdag heel veel regen gevallen. Goed voor de nodige afkoeling. Zalig !
    Fijn weekend verder, groetjes Sofie

    BeantwoordenVerwijderen