Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

vrijdag 16 augustus 2019

Stapels!

Meestal sta ik te dubben voor de wolkasten, zéker zo aan het begin van een nieuw seizoen. Zou het er allemaal in passen? Komen alle bolletjes en kleurtjes tot hun recht? Ik heb me er al een beetje bij neergelegd: het gaat niet passen en nee, helaas kan niet elk bolletje op de eerste rang.

Maar het volgende probleem dient zich wel aan. Want hoe laat ik iedereen die leuke patronenboekjes zien die binnendruppelen? Naast elkaar proppen in de kast is het beste qua ruimte, maar je ziet er zo natuurlijk niks van. Dus offeren we - althans voorlopig - de kniptafel in de winkel op en maken er toon-tafel van. Knippen van Zeeuwse stofjes kan ook altijd nog in het atelier!


Want wees nou, eerlijk! Nu vrijwel alle boekjes van Zij-Maakt-Het weer op voorraad zijn, verdienen ze absoluut een plekje in het zicht. Die Schattige Gijs, Ondeugende Julius en Lieve Olivier..... je wil ze toch allemaal maken?



Jacobus blijft onze favoriet, we hebben 'm in soorten en maten in de winkel - allemaal van hetzelfde patroon!

Kom je langs voor deze leuke boekjes? Kun je gelijk je favoriete garen uitkiezen voor een van deze leuke knuffels! De boekjes zijn ook te bestellen via de Webshop bij de Boeken/magazines.






2 opmerkingen:

  1. Ik heb eigenlijk nog nooit knuffels gebreid, ik denk dat ik dat toch ook eens ga doen hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Misschien de boeken onder een glasplaat op de kniptafel (als een soortmuseum-vitrine)?

    BeantwoordenVerwijderen