Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

vrijdag 2 augustus 2019

Opvliegers

Zelden, zelden heb ik het koud. Waarschijnlijk zit het in de genen en het isolatielaagje van mij doet de rest. Vorige week was het uiteraard duidelijk, iedereen had het warm. Met extremen als 40 graden weet niemand meer waar hij het zoeken moet. Ik zweette tussen mijn tenen en in mijn oren...
Je zou echter toch denken dat bij een buitentemperatuur van net 20 graden het een stuk makkelijker zou worden. Niet in mijn geval....

Ik wijt het aan mijn leeftijd. Met bijna 52 lentes achter de oren zijn opvliegers eerder regel dan uitzondering. Ik heb ze in het kwadraat. Zéker vandaag. Goeie grutten, wat heb ik het warm gehad. Zoals vaker was het in de winkel hollen of stilstaan. Zo zie je een uur niemand en zo staat het bommetje vol. "Bommetje vol" kwam iets vaker voor vandaag - lekker alles tegelijk. Klanten, telefoontjes, bezorgingen, toeristen die vroegen naar het "centrum van Arnemuiden" (ieks, we zitten op Markt 1 - meer centrum wordt het niet). Gevolg: gutsende oksels en druppeltjes op het voorhoofd.

Toch heb ik me deze week gewaagd om de kasten te vullen met prachtige winterwol. O, wat een zachtheid en die kleuren. Dat vullen gaat niet zonder slag of stoot - waar laat ik al dat wintervolume? Het grote schuiven, passen en meten was begonnen. Daar kreeg ik het zó warm van......

Aan het eind van deze drukke middag moest het atelier aan de achterkant nog even "aan kant". De zware machines van Ali drukten we in de hoekjes om ruimte te maken voor alle deelnemers van de 2 workshops van morgen. Nog te stofferen fauteuils werden in veiligheid gebracht, bootkussens en ander reparatiewerk aan de kant geschoven.

Tafels en stoelen werden van boven naar beneden gesleept. Daar kreeg ik het óók warm van! En toen ik toch bezig was...... even stofzuigen was ook hard nodig. Weet je waar je het warm van krijgt? Juist! Stofzuigen.......

Toen ik dácht dat ik het allemaal een beetje onder controle had, kwam de koerier...... met 3 grote dozen prachtige winterwol van Borgo de'Pazzi. Opvlieger 379 diende zich aan! Er zijn grenzen aan mijn opruim-vermogen. Ik besloot tot een creatieve oplossing - althans voor morgen. Wie morgen langskomt mag met een gerust hart graaien in de zakken en de dozen 😉, die ik strategisch in alle hoeken van de winkel heb gezet. Rommeligheid hoort er een beetje bij, volgende week maken we het wel weer in orde! Het is té leuk om even al die nieuwigheid voor het komende seizoen te bekijken.



Dus nu liggen de nieuwe kleurtjes Luna onder de kast - zo voor de pak.


De Milly - dat mooie tweed-draadje - in de hoek bij de spiegel...


Clara in de andere hoek.... (een mooi stone-washed achtige draad in nieuwe kleuren)


En deze zakken maken we open, want dit moet je echt voelen!
Merino  met Cashmere .......... oef, dit is zo zacht!


Of maak je je verzameling sokkenwolletjes compleet?

Natuurlijk hou ik jullie in de komende weken op de hoogte van alle details van deze prachtige garens. Ze komen in de webshop en krijgen een mooi plekje in de winkel!

Ik ga de laatste dingen voor de workshops voor morgen nog even in orde maken. Van mij mag het gaan vriezen.....









5 opmerkingen:

  1. Mooi geschreven, dat krijg je het toch warm van. 😂😂

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik wens je wat regenachtige zomerdag-luwte toe en veel plezier met de workshops!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Van mij ook Jeannet....ik krijg opvliegers van de drukte op de camping.........:( volgend jaar begin ik een wintercamping........

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja Jeanet ik ben ook roodharig en sproetjes.
    Ik kon nooit zweten maar ik vond warmte verschrikkelijk.
    Misschien 5x een opvlieger gehad.
    Je kunt het niet geloven maar sinds een jaar bevalt me de warmte wel.
    Na 2 herseninfarcten kreeg ik bloedverdunners en ik kan nu beter tegen de warmte.
    Maar een herseninfarct brengt ook veel ongemakken mee.
    Dus ik zou zeggen blijf lekker zweten.
    Gr. Annie

    BeantwoordenVerwijderen