Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

vrijdag 7 december 2018

Onverwacht

Zoals enkelen van jullie weten wacht ik al een tijdje op een oproep voor een operatie in het Erasmus aan mijn rechteroor - dat oor waar ik al een jaar of 10 vrijwel niets meer door hoor. Bij verschillende onderzoeken in de laatste maanden bleek mijn haperende, suizende, piepende linkeroor een kwaaltje te hebben dat níet te genezen valt maar bij bestudering van scans kwam naar buiten dat rechts misschien te repareren is (dat zou mij weer een "reserve-oor" opleveren).
De wachttijd kon echter oplopen tot een jaar (tja - geen pijn, niet bedreigend, al langer last van) maar gisteren werd ik onverwacht gebeld of ik maandag al kon komen. Eh.......... ik zag(zie) de nodige leeuwen en beren voorbij schieten maar thuis roept iedereen "doen", dus daar ga ik!

Het levert op korte termijn een paar "dingetjes"op:
- De komende week ben ik er zelf niet. De winkel zal gewoon open zijn en worden bemand door Ali en cohorten. Dat komt dus wel goed 😉! 
- Bestellen via de webshop kan natuurlijk gewoon, ik weet echter op dit moment niet precies wanneer een bestelling verzonden kan worden - ik vraag een beetje geduld.
- Ik blog even niet en ik kan vragen/bestellingen etc. per mail niet direct beantwoorden. 
- De brei- en haakclub van a.s. donderdag 13 december gaat niet door. We halen de schade weer in in het nieuwe jaar.

Het leverde nog een praktisch probleempje op:


Vanmiddag moest ik mijn trouwring door laten knippen bij de juwelier! Ik kreeg het ding met geen mogelijkheid meer uit. In 23½ jaar niet van mijn vinger geweest en blijkbaar ben ik niet alleen wat aangekomen op de heupen in de loop der jaren 😂.



58 opmerkingen:

  1. Ho Jeanet, best heftig zo onverwacht. Neem je tijd. We zien, horen of lezen je wel weer. Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Spannend als een operatie opeens zo snel kan worden gepland, beterschap en een spoedig herstel Jeanet! En tijdens je herstel.... breien... haken... boekje lezen of gewoon even helemaal niets!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Eindelijk, je hebt er lang genoeg mee rondgelopen. Heel veel sterkte en dan een spoedig herstel Jeanet.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Veel sterkte en lekker relaxen....... en met sie ring komt het vast wel weer goed

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Veel succes en een spoedig herstel. Lekker uitzieken . als ik ergens mee kan helpen . Zeg het maar.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Jeetje Jeanet dat is heftig,en dat voor een controlefreak. Er valt nu even niets te regelen en te plannen. Misschien maar goed ook,ga er voor meis. Heel veel sterkte en een spoedig herstel gewenst.😘😘

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. jij snapt het :-) Ik zie meer op tegen het loslaten dan tegen de operatie.....

      Verwijderen
  7. Succes gewenst, en een boel geduld met jezelf 😊

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Veel succes en nadien lekker bekomen. Het komt wel goed.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oei, dat was even schrikken voor je, heel veel sterkte en beterschap.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Oh jee... wat jammer van je trouwring! Maar ja, beter dat ie er nu af is dan dat ie (door wat voor reden dan ook) tijdens of na de operatie je vinger beknelt. Hopelijk kan ie weer gefixt worden! Heel veel succes met de boel even 'de boel laten' en natuurlijk hoop ik op een goed herstel van je gehoor aan die kant! Groetjes Lizette

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Goh, best heftig allemaal! Alle goeds gewenst, en vooral een goed herstel!
    Lieve groet,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Heel veel sterkte, en een spoedig herstel!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hallo Jeanet, dat is nogal onverwachts ja. Maar goed dat die mogelijkheid er is. En in het thuisfront zal het wel goed gaan joh. Ik zal voor jou bidden voor een goede afloop.
    Hartelijke groet en veel sterkte, Marianne

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Onverwacht maar wel fijn dat het toch zo snel is. Succes en laat de rest toch maar los. We lopen niet weg hoor en wie toch klaagt die moet je nog een een paar dagen extra laten wachten. Succes en beterschap.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Het voordeel is dat je niet heel lang van tevoren hebt kunnen piekeren.
    Ik hoop dat het allemaal goed gaat lukken.
    Sterkte, ook voor het thuisfront.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat heerlijk dat er iets aan gedaan kan worden! Ik ga voor je duimen dat jouw oor het straks weer doet. Wat zal dat geweldig zijn. Nu dus even focussen op jezelf en de rest zijn eigen boontjes laten doppen dat is een knop omdraaien in je hoofd. Straks zijn zij allemaal weer aan de beurt dat komt zeker goed!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Altijd spannend zoiets. Veel sterkte en ik duim mee voor verbetering van je gehoor. Neem ook je rust, al is dat natuurlijk moeilijk.
    Groetjes
    Mar10

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Positief, je wordt er beter van, je kan niet te veel piekeren als ze je zo laat verwittigen. De rest komt vanzelf wel, denk nu aan je eigen gezondheid Jeanet, die heb je nog lang nodig, niet enkel vandaag!! Dus gaan en vertrouwen op de goede afloop van alles en de klanten moeten maar wat geduld uitoefenen en vooral begrip voor je situatie! Ik duim voor je!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. toitoitoi! Laat maar effe alles los en drijf mee op alles wat er komt. En achteraf ga je zoooo content zijn! Zeker weten! PS: kan je die ring nog laten herstellen?

    BeantwoordenVerwijderen
  20. sterkte en ik bid voor je met een kaarsje erbij

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Sterkte Jeannet! Ik hoop voor je dat het de verbetering brengt waar je naar uit kijkt. Sterkte ook met rust nemen en loslaten. Als vrouw, moeder en eigenaar van een zaak een hele klus ;-) Neem de tijd voor jezelf en je gezondheid, ik hoop dat je dat lukt! Groetjes, Martine

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Fijn dat je zo onverwacht snel naar het ziekenhuis kunt. En echt, je weet het zelf ook wel, het komt allemaal goed als je er niet bent. Brei een beer en een leeuw en reken af met dat wat niet gebeurt.
    Heel veel sterkte en rust uit. Als oud-operatieassistente kan ik nog zeggen dat er goed voor je wordt gezorgd.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Heel veel sterkte en een goed herstel

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Heel veel sterkte en beterschap. Neem de rust voor je zelf maar een poosje.
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Fijn dat het toch nog onverwacht snel gaat,
    veel sterkte en een goed herstel toegewenst.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Oei! Beterschap en goed herstel gewenst! Als controlefreak begrijp ik je, de touwtjes loslaten is een van de moeilijkere dingen :( probeer te genieten en niet te piekeren :) hugs

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Ik hoop dat de operatie je brengt wat je er van verwacht! Heel veel sterkte gewenst.

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Beste Jeanet, heel veel sterkte en alvast van harte beterschap.

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Zet hem op Jeanet, dat werk komt wel, je gezondheid gaat nu eerst, weer wat kunnen horen zou toch fijn zijn.
    Jammer van je trouw ring, maar dat kunnen ze ook aan mekaar maken, heb ervaring. Sterkte en beterschap. groetjes Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Succes en beterschap.Ik duim voor je.
    Lieve groet Wytske

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Heel veel succes met je operatie! Ik ben operatie assistent geweest in het Erasmus. Meestal op KNO. Je bent in goede handen��
    Beterschap voor jezelf en met een steentje tussen je trouwring is ie weer als nieuw..

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Beste Jeanet, veel succes voor de operatie en een goed en snel herstel.

    Groetjes, Marina

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Wat fijn dat je eerder kunt komen. Het zo kort voor de operatie horen scheelt vast veel stress en geregel.
    Sterkte en een voorspoedig herstel gewenst.
    loesje

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Sterkte en een spoedig herstel toegewenst. Neem je tijd en je rust. Wij wachten geduldig op je terugkomst.Voor je trouwring weet de juwelier vast wel een mooie oplossing.

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Beste Jeanet,

    Naar aanleiding van jouw berichtje eind november, heb ik twee bollen "bont"-wol besteld. Het pakje was snel bezorgd en ik wil jou nog bedanken voor de extra's die erbij zaten. Heel leuk die bedeltjes om ergens op te naaien!
    Heel veel sterkte en beterschap!
    Kreatieve groeten van Anna uit Zwijndrecht.

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Ach Jeanet, dat gaat snel op deze manier. Maar ook snel achter de rug, sterkte !

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Succes met de operatie en hopelijk heeft het het gewenste effect.
    Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Sterkte en succes met de operatie. Nu het zo snel komt, hoef je niet langer in spanning af te wachten. Ik wens je toe dat alles vlot en goed verloopt en met het gewenste effect.

    Lieve groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Pffft dat is niet leuk. Laat het maar even over je heenkomen ook al zal het niet meevallen om alles lus te laten. Probeer er op te vertrouwen dat Ali en consorten het goed doen .ik weet dat is moeilijk. Veel succes met de operatie en laat je daarna door iedereen heerlijk vertroetelen. Beterschap.

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Heel veel sterkte en beterschap. En hopelijk mag de operatie slagen.
    Heteljke groeten, Cora

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Wat een mooie onverwachte kans krijg je nu. Concentreer je op je aanstaande operatie en iedereen die je kent zal wel begrijpen dat dit nu alle prioriteit verdient. Ik wens je veel succes en spoedig herstel rn voor je consorten veel plezier met de wol!

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Na zo,n lange tijd wachten.. fijn, eindelijk, maar ook zo spannend! sterkte en succes. Groet

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Heel veel sterkte. Alles komt goed. Ik ben ook pas geopereert maar niet aan het oor. In het ziekenhuis wordt goed voor je gezorgd en ik vond het meevallen. Het moeilijkste vond ik dat ik bij thuiskomst me 6 weken moest hoUden aan leefregels zeker op het einde van de 6 weken toen ik met al kiplekker voelde. Zoals niet zwaar tillen. Ik weet niet of je na de operatie ook leefregels krijgt maar ik denk het wel. Ik zou je daar ook succes mee willen wensen en willen zeggen. Doe het rustig aan. Wat denk ik erg moeilijk is met een eigen zaak. Toitoitoi.

    BeantwoordenVerwijderen
  44. Sterkte met de operatie en van harte beterschap.
    Heerlijk dat er wat aan gedaan kan worden. Bij mij is er niks aan te doen en zal ik er mee moeten leren te leven. (Ouderdoms doofheid al vanaf mijn 45e of zo 😉)

    BeantwoordenVerwijderen
  45. Sterkte en (voor)spoedig herstel.Hartelijke groeten Beerta

    BeantwoordenVerwijderen
  46. Heel veel sterkte en goede genezing daarna. Groetjes Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  47. Hallo Jeanet . Wünsche Dir alles Gute für deine Operation . Werde eine Anna Kerze für dich anzünden . Die heilige Anna hat mir immer gut geholfen , in Notsituationen . Freue mich auf deinen nächsten Blogeintrag , indem du schreibst , es geht mir gut . Liebe Grüße Martina

    BeantwoordenVerwijderen
  48. Heel veel sterkte!! Voor nu en voor het herstel!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  49. Heel veel sterkte gewenst en we hopen dat alles naar wens verloopt. Groeten, Rob + Mirjam, Vollenhove

    BeantwoordenVerwijderen
  50. Sterkte hoor! En alvast veel beterschap!

    BeantwoordenVerwijderen
  51. Heel veel sterkte Jeanette , hopen dat je daarna de vlieg weer kan horen vliegen. Ook het thuisfront sterkte.

    BeantwoordenVerwijderen