Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

dinsdag 3 juni 2014

Fair Isle Tablet-hoes

Waarom zou je een oude brei-techniek niet gebruiken voor iets heel eigentijds?? Dat kan ik elk geval bij deze laptophoes!



Ik vond deze foto's weer op Ravelry, gemaakt door Woodees. Er is gebruik gemaakt van een gratis patroon (alleen een schema) op Ravelry, je vindt het hier. Grappig is dat dit patroon hier wordt  gebruikt voor een tas!


Je kunt er natuurlijk van alles mee. Ook voor een kussen of een kol kun je dit patroon prima gebruiken, gewoon je fantasie laten gaan!
Meer weten over de Fair Isle techniek? Kijk dan zeker eens op de website van Wieke van Keulen, je kunt nog steeds meedoen met de Fair-Isle sampler waarbij je elke week een nieuw patroontje krijgt.


Je kunt je ook aansluiten bij de Fair Isle Facebookgroep, waarbij je met nog meer breisters ervaringen kunt uitwisselen, klik hier.

2 opmerkingen:

  1. Het blijft toch een bijzondere techniek met ongekende mogelijkheden qua kleuren en toepassingen. De sampler van Wieke is inderdaad ook een aanrader!

    lieve groet,
    Betsy
    Wolatelier DiAn

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De oude brei-technieken heb ik altijd heel mooi gevonden en ben blij dat het terug "in" is. Misschien dat ik er mij ook eens terug aan ga wagen. Maar eerst al wat hier begonnen werd, eerst afwerken.
    Groetjes, Tinne

    BeantwoordenVerwijderen