Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

donderdag 26 juni 2014

Zeeuwse Quilt

Als ik nog eens meer tijd krijg (!!), dan zou ik me helemaal willen verdiepen in het quilten. Van jongs af aan ben ik al aan het freubelen met lapjes, en toen ik vorige week deze quilt zag begon er weer van alles te borrelen....


Deze quilt zit vol met oude Zeeuwse klederdrachtstoffen. Natuurlijk schorten bont, van heel oud en versleten tot nieuw, maar ook stoffen van werkschorten, rouw-goed en prachtige keuzen (onderrokken), die helemaal niet meer verkrijgbaar zijn. Hier een paar details:



Gepitte hartjes aan de rand.




En het mooie: deze prachtige quilt logeert een weekje bij ons! Dus ben je op de Visserijdag a.s. zaterdag, loop dan zeker even binnen om deze quilt van dichtbij te bewonderen.
Gelukkig heb ik een hele stapel nieuw schortenbont binnengekregen, mocht je ook de kriebels krijgen.... :-)


Liever iets kleiners maken? Kijk nog even hier voor het haaknaaldenmapje ...


of hier voor de zakjes!


7 opmerkingen:

  1. Waanzinnig mooi!
    Maar het kost zoveel tijd.....
    Gelukkig kun je het ook (hetzij iets anders) op de
    haakmanier doen, twee vliegen in 1 klap :)
    Maar dan is het natuurlijk niet van dat prachtige schortenbont.....
    -Zucht-

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Quilten is zo mooi en met de streekdrachtstofjes krijgt het iets heel authentieks.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wow, wat een mooie quilt. De kleur en de rust die het uitstraalt, maar ook het patroon en het gebruik van de streep van de stof. Prachtig.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh, hij is prachtig!! Voor jou helemaal met de herkenning van zoveel stofjes! Maar ook ik heb het geduld er (nog) niet voor.
    Ik zou hem graag zaterdag hebben willen bekijken, maar aangezien ik dan jarig ben wordt het geen Zeeland weekend voor ons :-).
    Lieve groet, Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat mooi, vooral als je er zoveel dingen in herkent.
    Ik denk dat hij in het echt veel mooier is dan op de foto.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtig, vooral het gebruik van kamgaren erin!! Dat is gewoonweg niet meer te vinden.. zucht ;)! En dat maakt deze quilt nou net zo uniek :) Ik zwijmel en bewonder..!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Echt heel mooi zeg.
    Ik heb zo'n bewondering voor mensen die dit kunnen maken.
    Met zoveel geduld en precisie maken ze iets prachtigs!
    Helaas woon ik wat te ver weg om langs te komen zaterdag op de visserijdag.
    Groet,
    Linda

    BeantwoordenVerwijderen