Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

vrijdag 6 juni 2014

Wachten...........

Wachten...
ik ben er niet zo goed in. En toch moest ik vandaag vooral veel wachten.

Ik moet wachten tot die akelige verkoudheid over is, het duurt me veel te lang. Ik snotter en piep en mijn stem varieert tussen die van een stevige zeeman en een klein muisje.

Ik moest wachten op een berichtje van de kinderen dat ze goed waren aangekomen na hun lange treinreis. Ik ben er weer eens achter dat loslaten een kunst is :-(
Na honderden waarschuwingen, "heb je dit en heb je dat", gingen ze vanmorgen op pad naar Biddinghuizen, en natuurlijk dachten ze bij de eerste bocht al niet meer aan mij! Maar andersom.... o, wat een tut-hola ben ik dan toch!

Ik wacht nog stééds op een paar dozen Unicat. Ik had zó gehoopt dat het vandaag werd geleverd (het is echt onderweg), maar helaas kwam het niet. Ik kan echter toch niet wachten om een paar leuke ideeën te laten zien met dit garen, in de verwachting dat het dan begin volgende week hier is.

Wieke maakte deze sjaal van een bol Unicat Druif, het kleurverloop komt er prachtig in uit!



Gemaakt van 1 bol (900 meter), gehaakt op haaknaals 4. Je kunt het patroon (Nederlands of Engels) bestellen via de Website van Wieke van Keulen. En overbodig om te vertellen dat dit patroon geschikt is voor heel veel andere garens! Het patroon is ook bij ons in de winkel te koop.

Liever breien? Dan is dit misschien wat voor je: Groovy!


Gevonden op Ravelry
Het patroon kun je op internet kopen via Ravelry in het Engels of Duits. Hier is gebreid met nld. 3,5 mm
Ook dit patroon is natuurlijk geschikt voor heel veel andere mooie garens.

En hier heb ik helemaal bewondering voor: Nelleke kocht een bol unicat bij ons en maakte dit geweldige hempje! Als je Nelleke's blog leest, zul je zien dat dit wel een heel bijzonder exemplaar is en een hele worsteling/uitdaging om dit te maken. Maar wat een schitterend resultaat! Petje af!


En nu niet allemaal gaan mailen he? Ik verwacht het pas volgende week, dit is om jullie lekker te maken :-)
Als de doos binnenkomt, dan ga ik eerst uitzoeken welke bollen opgestuurd en weggezet kunnen worden, dan zet ik een foto op het blog van wat er nog is. En over ca 2 weken weer een doos, en weer een doos....geduld wordt beloond :-)

En nu ga ik nog even genieten van het geweldige weer buiten! Fijn weekend!




9 opmerkingen:

  1. Vanochtend reisde hier ook een dochter af naar Biddinghuizen. Ik kan me dus precies indenken hoe het ging. Ongetwijfeld hebben ze weer veel plezier met z'n allen.
    Mooie sjaals/ omslagdoeken. Misschien moet ik er toch eens aan beginnen.
    Ik wens je beterschap! Met dit mooie weer moet dat lukken.
    Groetjes, Thea.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. nee hoor Jeanet, geen tuthola ;) maar een lieve zorgzame moeder ben je...da's heel wat anders hoor..hihi. wat laat je weer veel
    moois zi en!! Groetjes Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ha Jeanet, ik dacht "ik moet even je blogje lezen, want ik verkoop opeens heel veel patronen van Luna's" En ja hoor, jij hebt er over geblogd. Dank je wel. En, hopelijk is de Unicat er snel...
    Spannend hoor dit weekend, maar ze zijn in veilige handen. Kun jij even bijtanken?!? Groet, Wieke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Loslaten blijft moeilijk, hoe oud ze ook zijn. Bij mij zijn ze de leeftijd van wildebras dik voorbij maar als er dan wordt gemeld dat ze met vakantie naar Hawai of Alaska gaan, bibberen mijn benen al bij voorbaat. Wat een mooie patronen vind je toch telkens weer. Ik bewaar ze allemaal, maar of ik er ooit aan toe kom? Fijn weekend ondanks het gemis van de kinderen. Die passen echt wel op zichzelf hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hihi, het is toch wat als je kinderen zelf op pad gaan... Ik zou ook bezorgd zijn denk ik, maar ook wel weer wat gerust als ze eenmaal vertrokken zijn. Ze redden zich vast wel! Het is een goede plek waar ze heen gaan in ieder geval. Mochten ze wat vergeten zijn dan zijn er hopelijk genoeg mensen die nog wat naastenliefde over hebben. ;) morgen hopen wij een dagje te gaan, dat is goed te doen vanaf hier. Op de fiets vanaf mn schoonouders in Elburg gaan we zelfs!
    En dat unicat...ga ik straks van mn verjaardagsgeld aanschaffen! Zit al een jaar te broeden welke kleur en welk patroon... In Elburg verkopen ze het ook he. Sterkte met je verkoudheid en een fijn weekend verder!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hahaha Jeanet, ik zag net het blijebrei-effect: 430 pageviews i.p.v. 140 en 2 volgers erbij :-). Zo'n bezoekje aan en via jou levert dus altijd wat goeds op.
    Wij hebben heerlijk genoten van de aardbeien!! Verrukkelijk!!
    Liefs, Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een grappig verhaal Jeanet! Ja, in wachten zijn weinigen van ons goed denk ik en al zeker helemaal niet als je wacht op iets wat je heel graag zou hebben. Het is dan ook superprachtige wol, ik toonde hem hier al aan heeeel veel mensen die allemaal stikjaloers zijn op mijn 2 aangekochte bollen en ze kunnen niet wachten tot ik er iets mee maak om het resultaat ervan te zien. Ik zal ze naar je blog verwijzen :-)
    Sterkte met het wachten en je verkoudheid, geniet wat van het zonnetje!
    Rita

    BeantwoordenVerwijderen
  8. veel beterschap gewenst en geniet van de zon
    veel liefs van marcelline

    BeantwoordenVerwijderen
  9. O leuk , zijn je kinderen naar Opwekking ? Mijn zoon kampeert daar ook met vrienden . Hoop dat het niet gaat onweren .

    BeantwoordenVerwijderen