Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

donderdag 12 juni 2014

Perfect Darkness.....

Het wordt in deze dagen zo laat donker - heerlijk is dat. Terwijl het nu toch bijna middernacht is, zie ik door mijn raam hier nog een streepje licht ergens in het noorden. Maar goed ook, dan heb ik niet het idee dat het al heel laat is :-)

Een nieuw ontwerp van Wieke van Keulen heet "Perfect Darkness" en dat is een prachtige naam voor deze sjaal:


Wieke maakte deze van een bol unicat (kleur Retro), gehaakt met naald 4mm. Je hebt genoeg aan 1 bol van dit garen. Hier zie je de mooie vorm van de sjaal nog beter:


Je kunt het patroon van deze sjaal kopen op de Website van Wieke (Ned. en Engels), en bij mij in de winkel. Het is een zeer uitgebreid patroon! Overbodig om te zeggen dat dit patroon natuurlijk ook van andere garens kan worden gemaakt...je kunt deze sjaal eenvoudig vergroten of verkleinen.

Vandaag kreeg ik weer 2 dozen Unicat binnen, ik heb er wel 6 weken op moeten wachten. Omdat er zoveel vraag is naar dit garen en ik het maximale bestel, betekent het dat er op sommige kleuren helaas een wachttijd zit (zo ook op deze kleur Retro). Ik ben een hele avond bezig geweest om alle bestellingen en reserveringen te sorteren.

Dit is wat er over bleef (ik weet het, het is niet veel...). Er zitten hele mooie nieuwe kleuren tussen.


Omdat ik dagelijks vragen hierover krijg zet ik het nog maar eens op een rijtje:

Unicatgaren is gemaakt van 4 draadjes die telkens in samenstelling veranderen. Je komt af en toe een knoopje tegen en zo verandert de kleur langzaam in de bol, Op een bol zit 900 meter, dat is genoeg voor een sjaal, kol of omslagdoek. Het materiaal is 50% katoen en 50 % acryl. Je haakt of breit met nld. 3½ - 4½, maar groter of kleiner kan ook - afhankelijk van het patroon en je hand van haken/breien.

Een bol kost € 23,95. De kleuren wisselen per bestelling en gaan met de seizoenen mee. Dat kan betekenen dat kleuren die ik in de loop van de tijd heb laten zien soms (tijdelijk) niet leverbaar zijn. Ik heb al veel geblogd over dit garen en wat er allemaal mogelijk is, je vindt al deze berichtjes terug onder het label Unicat, waar je ook heel veel andere kleuren tegenkomt. Neem de moeite om deze berichtjes even door te lezen :-) en je komt de mooiste kleuren tegen!
Je mag altijd vragen om een kleur te reserveren/op te sturen, mail dan even. Maar reken op een wachtlijst! Het komt dus soms wel voor dat ik geen enkele bol meer in de winkel heb. Kom je van ver? Bel dan even voor de zekerheid...

Toen ik 6 weken geleden bestelde, koos ik van de meest gevraagde kleuren ruim voldoende. In die 6 weken kwamen er allerlei vragen en bestellingen bij, en dat betekent dat ik op het moment van levering soms al niet aan de vraag kan voldoen. Treur niet, de volgende keer zit je er dan wel bij! Er staan al weer 2 orders in de wachtrij. Over ca. 2 weken komen de volgende dozen met nog meer prachtige zomerkleurtjes.

Nog meer inspiratie nodig? Hier komt nog wat! Deze kol werd gehaakt van de kleur Magnolia (heette eerder Valentijn), deze kleur verloopt van gebroken wit-roze-rozerood. Het patroon vind je hier



Jellina maakte pas een hele leuke sjaal met de kleur Indian Summer, je vind nog meer foto's op Jellina's blog. En ook de link naar het patroon vind je daar!

Foto Foto

En deze prachtige omslagdoek werd weer gemaakt door Corinne, in de kleur Cottage.


Je vind het patroon van deze omslagdoek o.a. via Ravelry, en staat bekend als Jacobsschelp-omslagdoek.

En nu is die Perfect Darkness wel ingetreden hoor! Zelfs het randje licht zie ik niet meer door mijn raam...

NB: nog maar even een idee van de kleurenpracht van vorige keren :-)


 

 

7 opmerkingen:

  1. Het is dan ook prachtig garen wat heerlijk haakt! En het draagt ook heerlijk. Ik heb de eerste omslagdoek klaar. Het garen heet volgens mij ook niet voor niks Unicat....het is echt uniek garen! En wat leuk dat je naar Opwekking bent geweest, ik wilde ook maar met die warmte leek me het niet zo'n pretje ;-). Nog gefeliciteerd met het slagen van je zoon.

    Groetjes, Isabelle

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oohwwww, wat een pracht! Eindelijk je Unicat-bestelling binnen. En het zal wel heel gauw weer wegvliegen! :) Ik twijfel nu heeeeel erg of ik een bol bij jou ga bestellen... Want in Elburg moet ik er ook lang op wachten en jij hebt nu (een deel van) deze kleurtjes nog! Volgende week ben ik jarig, ik pijns nog even over het geven van een kadootje aan mezelf, hihi. :) Wat zijn de verzendkosten, gewoon 6,75 pakketpost neem ik aan? Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuke sjaal heeft Wieke ermee gemaakt! Je voorraadje is weer eventjes aangevuld maar niet voor lang denk ik als je zo reclame maakt :-) Ik kan bijna niet wachten om met mijn bol te starten :-)
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Vorige x heb ik bij jullie unicat regenboog kleuren besteld en n prachtig rond vest van gehaakt uit 1 stuk.....heel veel complimenten volgden, vooral voor de mooie kleur. Nu wilde ik graag met n andere kleurenpallet n omslagdoek haken, maar ik weet eigenlijk niet waar ik de kleuren kan vinden die jij nog hebt. Weet jij raad?
    groetjes Carola

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mag ik vragen wat zo'n 'bol' kost?
    Ik vind hem prachtig om een regenboogsjaal (omslagdoek) te maken!!!
    Groetjes,
    Heidi.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heeft u nog unicat garen in voorraad? Groet Suzanne

    BeantwoordenVerwijderen