Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

donderdag 1 juni 2023

Koud!

Ik weet niet hoe het jullie vergaat maar van mijn mag die koude noordenwind wel een tikkie minder en wat draaien! Ik heb het zelden koud maar na een uurtje blauwbekken in de moestuin heb ik het nu wel gezien, lang leve de gebreide sokken!


De sla-plantjes waaiden bijna uit de grond. Overigens ziet het er voorlopig nog niet in dat het echt gaat veranderen. Uit de wind is het al een stuk aangenamer, dus ging ik vanavond nog maar even door in de bloemen - als ze niet opgevreten worden door slakken. 


Vandaag realiseerde ik me dat het overmorgen de eerste zaterdag van juni is, de afgelopen jaren organiseerde ik dan het Brei- en Haakfestival. Het weer ziet er goed uit en het kriebelt ook echt wel een beetje maar ik moet ook wel bekennen dat ik de stress van het organiseren niet echt mis 😉. Er komt zó veel bij kijken en het evenement is in de loop van jaren ook ietsie groter geworden dan ik ooit voor ogen had. Maar misschien volgend jaar weer! Wil je nog eens nagenieten van de vorige edities? Dat kan onder het label Brei- en Haakfestival. Ohhh, wat was het toch gezellig als je al die foto's weer ziet!



Maar ja, ik kan niet alles (o-zo-jammer). Gelukkig is de winkel gewoon open en hebben we over 3 weken de Visserijdag nog, minstens zo'n gezellige dag!

*******

Voor alle koude en frisse dagen en avonden die nog gaan komen kun je nog prima een zomertrui gebruiken. In de spotlight het garen Pride van LangYarns: een linnen/katoenmix met een beetje viscose voor een beetje glans. Dit garen brei je op naalden 3½, daar hebben we heel veel leuke modellen voor!




Je vindt het garen in onze winkel en hier in onze webshop. Pride is de effen versie van het Linello garen wat een prachtig langzaam verloop heeft. 

 

Morgen heb ik een vroege dienst, Ali staat zijn mannetje in de winkel. Vanaf ca. half 4 ben ik er weer en zaterdag weer de hele dag! Van harte welkom...




2 opmerkingen:

  1. Nou, inderdaad: die wind, ik ben 't ook behoorlijk zat. Kan me niet heugen dat we ooit zo lang achter elkaar zo'n koude en best wel stevige wind steeds uit dezelfde hoek hadden....
    Wat een ontzettend leuke modellen deel je weer!
    Werk ze!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gelukkig is het nu, op zaterdag, heerlijk zonder die koude noorden wind. Die zomertruitjes zijn heel mooi hoor.

    BeantwoordenVerwijderen