Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

zaterdag 10 juni 2023

Afkoeling

Zoooo, dit is zómer! 

Zoals bekend zijn tropische temperaturen en een wolwinkel niet echt vriendjes. Op zo'n dag als vandaag lijkt het alsof het nooit meer koud wordt. Met watermeloen en de laagste versnelling koel ik wel wat af, maar het mag duidelijk zijn dat het niet bepaald druk is 😅. Ik hoop maar dat het over 2 weken ietsjes minder warm gaat worden als ik me weer in de klederdracht tooi voor de Visserijdag op 24 juni, maar ik heb voor hetere vuren gestaan...!



Het belooft een hele leuke editie te worden, dus zet de datum maar in je agenda: zaterdag 24 juni 2023.

Om in stijl te blijven - en met de gedachte dat het vast weer kouder gaat worden binnenkort - nog maar eens het werkvestje Saartje in de spotlights/herhaling. Een vestje met korte mouwen wat gebaseerd is op een Walchers werkvestje dat over het jak of beuk werd gedragen. Het gaf net even dat beetje extra warmte en toch genoeg bewegingsvrijheid om het dagelijkse werk te doen. Het vestje is kort tot aan de taille en heeft korte mouwen.
Het is gebreid met een heel rekbaar steekje, zodat het altijd past! Uiteraard is het wel verstandig om een proeflapje te breien voor de juiste maat.

Het vestje is beschreven in 3 maten: 38/40, 42,44 en 46,48. We maakten pakketjes van LangYarns Soxx-6, een 6 draads-sokkengaren dat sterk en vormvast is en bovendien te wassen in de wasmachine. Het patroon is beslist niet moeilijk, dus ook voor beginnende breisters is dit een optie.

We maakten voor de webshop pakketjes in 6 kleurtjes, Miriam heeft hier het vestje aan in de middelste blauwtint. Je kunt de pakketjes hier in de webshop bestellen. In de winkel zijn er nog veel meer mogelijkheden voor verschillende kleuren, je kunt hier alle kleuren zien die er bestaan van dit garen. 

Wil je het vestje toch iets langer maken? Dat is niet moeilijk! Neem dan even contact met ons op voor een extra bol. 




Hou het koel, geniet van de zomer! Ik denk aan jullie als ik morgen in een warme badkamer mijn werk doe. "Zuster mag de deur dicht, ik voel tocht aan mijn knie"


3 opmerkingen:

  1. En dan valt het in Zeeland nog mee met de temperatuur! Het werken in een verpleeg/verzorgingstehuis met de bijbehorende warmte lijkt me heel zwaar nu.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben echt geen fan van deze temperaturen! Ik hou van een koelere' zomer ;) .

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat vind je van de opmerking door een bewoonster: zeur niet over tocht mens. De tocht is vandaag ook 30 graden!

    BeantwoordenVerwijderen