Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

zaterdag 1 oktober 2022

Mikado

Tjonge, wat een week weer... laten we zeggen dat ik er weer helemaal ín ben. En dat ik ook weer stááápels werk voor de boeg heb. Ik had gedacht dat ik de abonnements-strengetjes deze week wel op de bus zou krijgen maar dat is niet helemaal gelukt. Het wordt ergens half volgende week, excuses voor de vertraging! Ook lonkt de BTW administratie weer, jippie! Job2 was gisteren weer als eh, vanouds zeg maar. Bovenal was het deze week heerlijk druk in de winkel. Iedereen weer in de mood voor een heerlijk warm projectje. Van sokken en babyvestjes tot dekens, wintertreintjes en visserstruien. 


Ik stopte het laatste draadje weg van het heerlijke Cloud-vest en droeg het de rest van de avond. Als volgende week de nieuwe voorraad weer binnenkomt blog ik daar nog een keer over. Ondertussen heb ik nieuwe bollen gepakt voor een volgend project. Ik ben absoluut geen snelle breier, dus verwacht niet gelijk een trui van mij. Eerst die boekhouding 😂😁......... maar ik mag wel af en toe eens de bollen aaien, wat een zachtheid!


Gelukkig zijn anderen productiever, Sascha lanceerde dit nieuwe patroon van de Mikado-sjaal, een heerlijk warme omslagdoek die gehaakt is maar het effect heeft van de gebreide brioche (patent-)steek.


De sjaal is gehaakt met sokkenwol (jeuh!! zóveel kleuren mogelijk), je kunt daarbij ook kiezen voor superzachte sokkenwol zoals de Jawoll Silk (met zijde) of de Alpaca Soxx 4-ply of deze combineren met elkaar.


Helemaal super vind ik de versie die Fie haakte met verschillende strengen handgeverfde wol. Je vindt de foto's op het blog van Fie.
Wat je ook gebruikt, zorg dat je genoeg contrast hebt!
Het patroon is te koop in onze webshop maar uiteraard ook bij de ontwerpster Sascha

Ik ga mijn eerste steekjes opzetten met de Phoenix van LangYarns, appelflapjes bakken en verder op tijd de kooi in voor een vroege dienst morgen.




6 opmerkingen:

  1. Wat een mooi vest is het geworden. Ik blijf het grappig vinden dat het garen sokkenwol heet. Het wordt meer voor wat anders gebruikt dan voor sokken wrs. Zoals die mooie omslagdoeken van Sascha. Ik brei en haak ook niet zo snel hoor. Maar het is gewoon ontspannend om te doen en dat is het belangrijkste toch.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi vest!
    Ik zag de sjaal al voorbij komen bij Fie. Heel anders dan de sjaal hier. Ik vind het altijd zo leuk dat ander garen voor een heel ander effect zorgt. Heerlijk variëren. Het patroon is prachtig! Ook op mijn wensenlijstje ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Och, zo leuk dat je mijn blog ook hebt gedeeld Jeanet. In ben super blij met mijn mikado sjaal. Was op slag verliefd op Sascha haar patroon.
    Groetjes Sofie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. creatieshaken-ria4 oktober 2022 om 16:56

    Prachtig is de omslagdoek en mooie kleuren.

    BeantwoordenVerwijderen