Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

woensdag 26 oktober 2022

Nostalgia 2.0 - 2023

Yes! Hoe leuk is dit?! Er komt een nieuwe CAL (Crochet Along) van Haakplein en het wordt een nieuwe Nostalgia. Ik denk dat de Nostalgia-sprei van 2018 het meest verkochte pakket ever was, iedereen was zo enthousiast over deze sprei met een knipoog naar het verleden. Ik ben heel blij dat Jolanda en Naomi weer een nieuw patroon hebben gemaakt, ook dit keer weer in de filet-techniek.

 

De CAL (Crochet Along) gaat van start op 6 januari 2023 bestaat uit 24 delen. Per week komt een deel van het patroon online, uiteraard met duidelijk geschreven teksten, haakdiagrammen en enkele instructievideo’s. Via de Facebookgroep 'Haakplein' en www.haakplein.com is de Nostalgia 2.0 CAL te volgen.



Er wordt gehaakt met Durable Breikatoen no. 8, een tijdloos garen dat supermooi blijft - ook na intensief gebruik. De sprei wordt 155x205 cm, afhankelijk van je hand van haken.  De complete pakketten kun je bestellen (wit of ecru) via onze webshop. Deze worden uitgeleverd na 5 december, maar reserveren is waarschijnlijk verstandig!








4 opmerkingen:

  1. Leuk hè.... Wij zijn er ook erg blij mee! Hopelijk gaan er weer een heleboel mensen zo'n mooie sprei haken!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, ik heb hem snel besteld bij Caro.
    Lijkt me zo leuk..

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Weer een nostalgische deken. Leuk. Als heb ik nog een kindertrauma van Durable katoen. Met de oude versie leerde ik haken. Het werd een pannenlap, die aanvoelde als een plank. Gelukkig zijn de garens nu zoveel zachter en fijner om mee te haken en te breien.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ziet er prachtig uit!
    En filethaken is zo leuk.

    BeantwoordenVerwijderen