Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

woensdag 12 oktober 2022

Kabouters

Aan het eind van deze drukke dag werd er bij ons een logeetje afgegeven, deze schattige kabouter blijft even in de winkel logeren:




Johanna breide mee met het Choose your Gnome Adventure via Ravelry en daar is dit droppie uitgerold. Hoe leuk is dit. De KAL is inmiddels klaar maar je kunt het patroon (met zoveel verschillende mogelijkheden) nog steeds kopen via Ravelry. In het Engels maar erg duidelijk!


Deze Gnorton is gebreid met restjes handgeverfde sokkenwol maar je kunt van alles uitproberen. De ontwerpster Sarah Schira heeft nog veel meer leuke kabouters ontworpen, kijk maar eens hier.






4 opmerkingen:

  1. Als aanvullende informatie: op Ravelry is het patroon ook in het Duits verkrijgbaar

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Met een stukje lontwol kan je ook een mooi baardje maken,dat doe ik zelf altijd.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk! Ik heb de patronen, maar ben nog niet begonnen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. creatieshaken-ria13 oktober 2022 om 12:26

    Och wat leuk zijn ze en wat een mooie kleuren.

    BeantwoordenVerwijderen