Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

zaterdag 29 januari 2022

Tailfeather

Na 10 jaar bloggen is er echt nog geen einde gekomen aan de inspiratie die ik op het internet tegenkom. Tjonge, wat zijn er toch een prachtige patronen te vinden. Dit is er weer eentje:

Patroon en foto's: Amy van der Laar op Ravelry

Wat een gave structuur is dit! Het patroontje heet Staartveren, en daar doet het ook helemaal aan denken. Mooi op de dag van de Tuinvogeltelling 😁. Niet dat ik daar vandaag tijd voor had, bovendien waaiden de vogels vandaag een beetje uit hun veren-jasje!

Tailfeathers

Het patroon is te koop via Ravelry en is beschreven in het Engels. Er zit een schema bij dus met een paar vertaalde termen kom je daar vast wel uit. En de naalddikte is ook niet zo belangrijk, je kunt altijd het patroon wat vaker herhalen in de breedte. Ik zie dit patroon ook wel zitten als baby-dekentje, een kussen of als sjaal met een bolletje unicat (al dan niet met mohair erbij). 
Inspiratie zat, toch?

Fijn weekend!





1 opmerking:

  1. Wat meer landinwaarts valt de wind gelukkig mee. Morgen schijnt er wrs een storm aan te komen. Ik heb meegeteld. Maar dan ben ik al snel klaar. Want zoveel vogels komen er niet bij ons. Maar ik geniet er desondanks toch altijd van. Inderdaad een hele leuke sjaal met dit patroon. Heel rustig en apart.

    BeantwoordenVerwijderen