Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

dinsdag 16 februari 2021

Tijdnood........

Goeie grutten, wat is dit toch een rare tijd.... Eigenlijk is dinsdag mijn vrije dag (al bijna een jaar zijn we ook op dinsdag gesloten), een hilarische gedachte bijna! Ik ben de héle dag bezig met het opnemen van de telefoon, het verwerken van mailtjes, foto's nemen van bolletjes en combinaties. Ik zou het natuurlijk kunnen laten...maar ik ben o-zo blij met élke bestelling nu. Maar-o-wat-is-dit-toch-bewerkelijk... de chaos in de winkel is compleet. Ik weet niet hoe andere winkeliers dit doen (tips, collega's?) maar ik vind het soms een hele worsteling om het plezier erin te houden. 

Ik was stellig van plan om de sneeuwstrengen vandaag te fotograferen maar ik kreeg het niet voor elkaar. Morgen doe ik een nieuwe poging. Tegen de tijd dat ik er aan toe kwam was het al weer donker. Tussen de bedrijven door haalde ik ook nog even de 2e vaccinatie!

(slecht fotootje bij avondlicht...)

Morgen gaan de pakketjes met de Valentijns-bollen op de post. Ik probeer alle bestellingen zo goed mogelijk te verwerken maar af en toe zit ik best in een spagaat. Soms is een artikel niet op voorraad of heb ik nét niet genoeg. Ik wil dit uiteraard zo snel mogelijk bestellen voor de klant maar leveranciers hebben een minimum order-bedrag (iets met minstens 2 nullen en wat ervoor). Om die ene order te kunnen plaatsen voeg ik er dan wat bij wat ik normaal wel in de winkel kan verkopen als iemand komt snuffelen. Nu dat snuffelen niet kan ligt er van álles dat niet zo makkelijk verkoopt via een blog of webshop... Of ik bestel iets wat bij de leverancier achteraf toch "even" niet op voorraad blijkt te zijn en ik opeens tegen een levertijd van 2 weken aanhik. 
Vorig jaar besloot ik om wat extra uren in de zorg te gaan werken omdat rondkomen van een handwerkwinkel best een hele kunst is, ik wist toen niet wat ik nu weet....... misschien maar goed ook.

Morgen weer een dag! Blijf gezond, hou je taai. En blijf vooral veel haken en breien 😁.










3 opmerkingen:

  1. Ik snap dat je alles snel wilt wegwerken. Misschien toch een antwoordapparaat met de mededeling dat de telefoon woensdag weer wordt opgenomen. Dat je ook online jouw vraag kunt stellen. Je bent maar in je eentje en moet ook overeind blijven natuurlijk. Succes hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Houd moed! Knap hoor, wat je steeds voor elkaar krijgt!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik kan me voorstellen dat de moed je af en toe in de schoenen zakt, Jeanet. Wees je bewust dat jij juist in deze rotperiode extra waardevol bent door het aanbieden van een bezigheid aan anderen. Hopelijk komt er gauw een einde aan die (in mijn ogen) onnodige winkelsluiting. Houd moed!
    Groeten, Tineke van A.

    BeantwoordenVerwijderen