Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

woensdag 4 december 2019

On Ira

Het is ongelooflijk maar echt waar. Het is al bijna een jaar geleden dat ik aan mijn rechteroor werd geopereerd in Rotterdam (ieks, wat gaat de tijd toch snel). Vandaag gingen we terug voor een laatste gehoortest en controle. Wat ik natuurlijk al lang heb gemerkt maakten de cijfertjes vandaag weer duidelijk. Van een gehoorverlies van 80% vóór de operatie ben ik nu weer terug naar een gehoorverlies van 30-35%! En daar kan ik natuurlijk prima mee functioneren. Wat een cadeautje is dit!
Zeker als je bedenkt dat ik voor het ándere oor-met-problemen naar het ziekenhuis ging - ik had de hoop op verbetering aan de rechterkant al heel lang geleden opgegeven. Links blijft een dingetje, de ruis en de evenwichtsaanvallen zullen blijven en zijn onvoorspelbaar. "Zorg voor minder stress", zei die dokter nog 😂... Maar ik ben dus heel erg blij en dankbaar met dit resultaat.

En terwijl iedereen misschien aan zijn laatste surprise plakt of onder enige druk zijn laatste gedicht voor morgen uit zijn pen perst, heb ik nog een prachtig patroon voor jullie opgezocht:


Dit is de On Ira-shawl van Wieke van Keulen. Deze shawl is gebreid volgende de Fair Isle-techniek (dus rondgebreid, daarna opengeknipt en een rand eromheen gebreid). Dat is een mooie aanvulling nu we a.s. zaterdag een workshop Fair Isle breien hebben (is al vol maar volgend jaar doen we het nog een keer!).


Lengte = 246 cm, Breedte zijkant = 12 cm, Breedte midden-achter = 65 cm 
(de sjaal heeft dus smallere punten aan de zijkant en een breder middendeel)


Het zeer uitgebreide patroon (Nederlands of Engels) koop je via Ravelry. Het gebruikte materiaal is Durable Forest, een prachtig garen met fijne kleurnuances.

In dit patroon worden de volgende materialen gebruikt:
  • 11 bollen Durable Forest (45 % acryl, 37 % merino wol, 18 % zijde) 50 gram = 187 meter, in de kleuren :
  • 5 x 50 gram 4002 (kleur A) 
  • 2 x 50 gram 4011 (kleur B) 
  • 2 x 50 gram 4009 (kleur C)
  • 2 x 50 gram 4008 (kleur D) 
  • 2 Knitpro rondbreinaalden 3 mm 60 cm en 2 van 120 cm
  • haaknaald 2,5 mm 
  • Markeerringen in 2 kleuren.
Uiteraard kun je ook andere kleuren gebruiken. Zorg dan dat de achtergrondkleur (A) genoeg contrasteert met je andere kleuren. Je vind alle kleuren van dit garen terug in onze webshop. Kies je ander garen, dan kan de sjaal groter of kleiner uitvallen.



Patroon en foto's : On Ira van Wieke van Keulen.



2 opmerkingen: