Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

woensdag 11 december 2019

Kleine ondernemers en zo

Ach, het is er de tijd voor: in het geweld van mega-dure tranentrekkende TV-spotjes, stáááápels reclame-folders en een voortdurende stroom van reclame-mails in je mailbox van de grote spelers op de markt  proberen kleine ondernemers een beetje aandacht te vragen voor hun kleine toko en je te verleiden om ook bij hun een cadeautje te kopen. Eéntje maar...

Gisteren deelde ik op Facebook een bericht uit Trouw van 2 jaar geleden (je leest het hier terug). De spijker op z'n kop! Tenslotte zijn die kleine winkeltjes toch als de krenten in de pap? Waar krijg je nog uitleg over je product, advies en enthousiasme? (en wáár een blog van meer dan 3000 berichten en ideeën, een breiclub en een Brei- en Haakfestival?)
Ironisch was het wel een beetje, hoor. Het berichtje werd massaal gedeeld, gelezen, geliked en voorzien van bevestigende reacties. Het was in de winkel verder de stilste dag in maanden tijd......., ai!


Toch kun je met het delen, liken, er over praten, vrienden taggen, doorsturen van berichtjes van kleine winkels veel betekenen. De meesten van ons hebben maar een minimaal budget voor marketing en op een of andere manier proberen we ons te onderscheiden van de rest. Door reacties op social media worden berichtjes beter zichtbaar voor het publiek - en wie weet welke potentiële klant het gaat lezen... maar ja, ondanks alle lieve digitale acties houden we het natuurlijk alleen vol als er met regelmaat een aankoop wordt gedaan.


Daarnaast doen wij natuurlijk weer van alles naast het gewone werk om iedereen het plezier van haken en breien bij te brengen: a.s. donderdag (12 december) is het al weer de laatste Brei- een haakclub avond van 2019. Van harte welkom! 

Ook zijn de data voor volgend jaar - tot de zomer - weer bekend, zet ze alvast maar in je agenda:

De data voor 2020 zijn: (let op, ook dit keer een aantal afwijkende data!!)

9 en 23 januari

6 en 20 februari

5 en 19 maart

9 en 23 april

7 en 28 mei

11 juni - laatste breiclub-avond 

Ook zijn er al prille plannen voor een nieuw  Brei- en Haakfestival in 2020. Het wordt dan de 5e editie, hoe leuk is dat. Zet maar in je agenda: zaterdag 6 juni 2020! En natuurlijk is de toegang weer gratis 😊.


 

Uiteraard sluiten we dit berichtje af met een leuk idee. Op Ravelry vind je een aantal prachtige patronen van mutsen, voor elke maand één. Je vindt het terug onder de titel Year of Hats. Op dit moment kun je al 11 superleuke patronen gratis downloaden (Engels), alleen december volgt nog!
De wol die gebruikt wordt voor deze mutsen is alleen in de Verenigde Staten verkrijgbaar maar we hebben in de winkel prima alternatieven.



Foto's en patronen: Year of Hats - Ravelry
Kate Gagnon Osborn













8 opmerkingen:

  1. Wat leuk dat je de de "year of hats" patronen deelt! Ik ben met de "August Hat" bezig, van de Rowan Pure Wool Superwash Worsted. Dit is een prima vervanger voor de wol uit Amerika! En het is ook nog een goed last minute cadeau ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat fijn dat de datum al bekend is....enne ik wens je een superverkoop en hoop je te zien op de knit en knot

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Woonde ik dichterbij, dan kwam ik vaak in jouw winkel. Want het zien en voelen van garens, het fijne advies en de leuke ideeën vind ik vooral in de wolwinkels zoals die van jou. Gelukkig kan ik sinds dit jaar in mijn eigen woonplaats bij een kleine ondernemer/wolwinkel terecht. Ik hoop dat de breisters en haaksters die meer in jouw omgeving wonen jij winkel vaak (gaan) bezoeken, want je merkt pas wat een winkel voor je betekent als hij er niet meer is. Ik wens jou en jouw man een supergoede verkoop toe.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Als het brei- en haakfestival weer doorgaat, zullen we vast weer aanwezig zijn Jeanet, beloofd!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Alle begrip voor de moeite die kleine ondernemingen moeten doen om hun hoofd boven water te houden maar vind je het nu zelf niet ironisch dat je afgeeft op reclame van grote bedrijven terwijl je deze website nauwelijks nog kan zien tussen de advertenties (voor onder andere dergelijke bedrijven) door? Niet aanvallend bedoeld maar het komt wel heel vreemd over.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. haha, op moment klopt dat want er is iets veranderd in het advertentieschema dat ik (nog) niet uit zetten kan. Dat ben ik aan het uitzoeken!

      Verwijderen
  6. Oef!Ik bezoek graag je blog en je winkel maar het werd een beetje onaangenaam met al die advertenties die over de wolletjes duiken! Zeker als je via je smartphone de blog wil openen ;-).

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ik heb e.e.a. aangepast maar het duurt een paar dagen voor het is verwerkt! Even geduld (ik werd er ook gek van)

      Verwijderen