Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

woensdag 5 juni 2019

Zacht......

Wie me al een tijdje volgt weet wel dat je me hebt bij "zacht" 😉. Een garen kan nog zo mooi zijn maar het moet ook lekker voelen. Nu heeft elk draadje zo zijn toepassing maar iets rond de hals mag heel zacht zijn, toch?
Wie zaterdag door de bomen het sjaaltjesbos niet meer kon zien of voelen: déze hing er ook en geloof me, deze is zácht! Dat vond Miriam ook 😁:


In katoen is veel verschil, de ene katoen is de andere niet! Soorten katoen verschillen van elkaar in vezellengte en sterkte. Hoe langer en sterker de vezel, hoe zachter en duurzamer de garen die ervan gesponnen worden. 

De zachtste en sterkste soort katoen is Pima Katoen. Pima katoen is vernoemd naar een indianenstam die deze katoenplanten verbouwden in de Verenigde Staten (Arizona). Tegenwoordig is dit de triviale naam voor katoen met een extra lange vezel dat geteeld wordt in onder andere de VS, Australië en Peru. Pima katoen wordt ook wel eens Supima katoen genoemd. Pima katoen neemt heel goed vocht op!
Deze Pima Perlé van Borgo de'Pazzi is met de hand geverfd. Daarom is het raadzaam om - als je meerdere strengen hebt - deze door elkaar te verwerken (dus niet streng na streng). Maar voor dit heerlijke sjaaltje heb je maar 1 streng nodig!


Afgelopen zaterdag is dit garen veel verkocht, we hebben de resterende kleuren in de webshop geplaatst. Vermeld op je bestel-formulier "Mpito-sjaal" en je krijgt een Nederlandse beschrijving van dit heerlijke sjaaltje bij je bestelling. Voor dit exemplaar heb je maar 1 streng van 100 gram nodig (240 meter) - € 14,95. 
In de winkel hebben we nog meer kleuren, maar de voorraad is beperkt. (we hebben ook Pima met gewone twijning en meer effen van kleur, kom gerust langs om even te kijken en te voelen)


4 kleuren in de Webshop

Door de zachtheid is het garen ook geschikt voor bijv. wiegendekentjes! 




Geen opmerkingen:

Een reactie posten