Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

zaterdag 8 juni 2019

Sammy's

Jolanda en Naomi (Haakplein.com) lieten op het Brei- en Haakfestival hun nieuwe haak-projecten zien. In het najaar start een nieuwe CAL maar wie daar op niet wil wachten en deze zomer niet stil wil zitten kan zeker met een nieuw ontwerp van deze dames aan de slag.


Jolanda en Naomi maakten een patronen-serie "Sammy" - het patroon bevat een beschrijving voor een deken, een kussen en een sjaal. Al deze patronen zijn eenvoudig aan te passen als je het groter of kleiner wilt hebben. Heerlijke projecten die niet al te moeilijk zijn - fijn voor op de camping of in je tuinstoel.



In samenwerking met Jolanda en Naomi heb ik van het dekentje en het kussen pakketten gemaakt die verkrijgbaar zijn in onze winkel en in de webshop. Hier vind je de pakketten voor het dekentje (100 x 125 cm) en hier voor Sammy's kussen. De pakketten bevatten voldoende garen voor het betreffende dekentje (de mintgroene zoals hierboven afgebeeld) of het kussen. Het patroon (van deken, kussen én sjaal) wordt dan naar je gemaild. 

 Sammy's Kussen en Sprei

In de webshop staan de pakketten van het garen Miami, een prachtige katoen/acrylmix. Dit garen is heerlijk om te verwerken en blijft na intensief gebruik ook prachtig! In de webshop heb ik 5 kleuren gezet maar dit  garen is verkrijgbaar in veel meer varianten. Ook hebben we in de winkel de Amore 160 en acryl (deze staan ook beschreven in het patroon), en nog veel meer alternatieve garens. Het is echter ondoenlijk voor mij om al die mogelijkheden in de webshop te plaatsen. Heb je interesse in andere materialen of andere kleuren, of wil je de deken, het kussen of de sjaal groter of kleiner maken: neem dan even contact op voor alle mogelijkheden of kom langs in de winkel - de mogelijkheden zijn eindeloos!!

Wil je alleen het patroon van Sammy? Bestel dit dan via Haakplein.com

**********

Verder heb ik de hele dag uit het raam gekeken en gedacht: wat hebben we vorige week toch geboft met het weer! Zie je het voor je? Die tenten de lucht in? Alle Nederlandse en Vlaamse brei- en haakvriendinnen aan de tentstokken om de boel beneden te houden 😮? 
Bij de workshops van Christel hoef je daar niet bang voor te zijn, die houden we lekker binnen! Heb je interesse? Wacht niet te lang, meer dan de helft van de plaatsen zijn al gereserveerd!

3 opmerkingen:

  1. Over het weer: gisteren zeiden mijn man ik hetzelfde dat we zo geboft hadden vorige week. Ik zie de dames al hangen in mijn verbeelding hoor. Ze zeggen niet voor niets: 'Je krijgt wat je verdient' En zo'n super dag had je dan ook dubbel en dwars verdient hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuke patronen. Mooi door hun eenvoud.
    Deze patronen ga ik onthouden ... Eerst maar eens het een en ander afmaken ;-)
    Groet, Ilse

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Красивый узор! Приятное сочетание цветов! Подушки получились очень притягательными, так и хочется на них полежать!))

    BeantwoordenVerwijderen