Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

dinsdag 21 november 2017

Winterfair


A.s. vrijdag houden we onze jaarlijkse Winterfair in de Langstraat en op de Markt. Dit jaar wordt het in November gehouden en ik heb het gevoel dat ik met haast nog wat moet versieren en verzinnen. Vandaag werd het kerstboompje voor de deur geplant; ik moet morgen snel op zoek naar de zolder voor Kerstverlichting en wat versiersels. Oeps! Maar dat gaat wel goedkomen...we versierden vanavond tussen de bedrijven door al vast wat denappels.



Restjes zat 😉

En mijn boeregoed moet ik ook nog klaarleggen, want ik ben weer van plan om in klederdracht rond te stappen deze dag (en misschien doet Miriam ook wel mee)

Afbeeldingsresultaat voor blij dat ik brei klederdracht

De Winterfair is veel kleiner opgezet dan de zomerse Visserijdag maar is daarom niet minder gezellig. Er is nu meer in de winkels te doen, er zijn verschillende leuke acties bij de verschillende winkeliers waaronder enkele raad-spelletjes waarbij je iets kunt winnen. Natuurlijk is er lekkers:  oliebollen en vis zijn er natuurlijk - maar ook kun je eens binnenstappen bij de nieuwe buren, je koffie en theetje halen bij Sjokadoo, snoepjes bij het Oude Toonkamertje, wintersfeer proeven bij de bloemenwinkel en die hippe schoenen voor een mooie prijs scoren bij Walky. Afijn, zo is er overal wel wat te doen.

Blij dat ik brei: Winterfair 2016

Was je nog nooit in ons museum? Dan kun je ook daar binnenwippen! Het museum is nog 1 keer open op deze dag (vanaf 15.00 uur) - anders moet je weer wachten tot eind april!


En natuurlijk worden in het Uusje van Eine weer garnalen gepeld en verkocht

Afbeeldingsresultaat voor blij datik brei winterfair


Om op te warmen haal je even gratis Erwtensoep. In de grote tent op de Markt zijn 's middags en 's avonds optredens. 

Ook dit jaar is er weer een Kunstroute!
In enkele leegstaande winkelpanden in de Langstraat worden gevuld met amateur kunstenaars die hun werk laten zien, aan het werk zijn en hun werk verkopen. De route wordt ook dit jaar georganiseerd door Henny de Vlieger.


In Langstraat 27 (voormalige DHZ-winkel) staan: 
Kris van der Werve, Beeldend kunstenaar met Arnemuidse klederdracht miniaturen van metaal, 
Rineke de Groes met beschilderde zijde of wol waardoor vilt ontstaat, 
Gerda van der Werve met sieraden Atelier Zilvernest, 
Erica van Kooij met Schilderijtjes, Lennie Pieper met Zeeuwse kaarten van Irisvouwen en fancy-Folding, 
Jan van de Plasse met sieraden en streekdracht figuren van hout, 
Simone,s Atelier, Goudsmid, 
Henny de Vlieger met keramieke boeren en boerinnen en 
Riet de Kroo- Paverpol met figuratieve en abstracte beelden. 

In Langstraat 38 (naast kapper José) staan: 
Ria de Nooijer met up stempelsets en inkt, 
Monique Brasse met moderne Zeeuwse sieraden, 
Cocky Wattel met Zeeuwse schilderijen, 
Ursula Fokker met woondecoratie en 
Conny Polfliet met objecten van Klei.

In Langstraat 45 (voormalige postkantoor/Primera) staan: 
Jac Koeman met lerensieraden en armbanden van Jacqueline, 
Corrie Verrisp met kabouters en meer, 
Adriënne Heemskerk met Zeeuws en zo, 
Annelies Joosse met Mochilla Bags 

En natuurlijk is ook het aan Westdijkstraat 5 gevestigde atelier van kunstenaar Ton Voortman geopend. Kijk gerust eens binnen en bewonder zijn prachtige kunstobjecten.

Wij zijn de hele dag open voor warme wolletjes voor een heerlijk winterproject. Stap gerust binnen en struin lekker rond. Laat je inspireren door de leuke voorbeelden, 
In onze winkel kun je deze dag ook nog éénmalig terecht voor het boek "Stae m´n Bovenmusse goed?". Je vind alle informatie hier. Het boek verscheen in 2010 (won ook de PZC Publieksprijs) en er zijn nog enkele exemplaren te koop voor maar € 10,00
Dit prachtige boek staat vol met foto's van vrouwen in Arnemuidse klederdracht en hun levensverhalen.

Afbeeldingsresultaat voor stae mn bovenmusse goed

Nou, jullie zien het........ de moeite waard om even langs te komen deze dag! 
De winterfair vindt plaats op vrijdag 24 november van 15.00 tot 21.00 uur. Tot dan!







2 opmerkingen:

  1. Prachtig die klederdrachten, mooi dat je het in stand houdt, er is al zoveel verdwenen.
    Succes met de winterfair. Groet El

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hij staat in mijn agenda. Ik vind de klederdrachten ook altijd leuk. Ik snap dat het geen doen is om ze iedere dag te dragen maar met bijzondere dagen zoals dit is het wel heel leuk. Succes met de voorbereidingen hoor.

    BeantwoordenVerwijderen