Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

donderdag 21 juli 2016

Lichtjes in de tuin

Met dit mooie weer kunnen we 's avonds lekker lang buiten zitten, de voorspellingen zijn goed - dit heerlijke weer blijft nog even. Om sfeervolle verlichting in de tuin te kunnen ophangen kun je uiteraard ook met haken en breien aan de slag. Hier wat op een rijtje:

Deze liet ik al vaker zien, maar ze blijven leuk.


Een snoertje (Kerst-)verlichting, kartonnen bekertjes en restjes katoen. Dit superleuke idee komt van Makkie.

Deze leuke lichtslinger lijkt erop, deze komt van Tertia:


Ook Jellina maakte al eerder lampjes, je vindt het idee op haar blog:

Picture

Liever breien? Deze vond ik op Ravelry (Engels patroontje)


Deze is ook leuk! Met kleine pomponnetjes tussen de lichtjes. Helaas kan ik de bron van deze foto niet meer traceren:

Pompom galore lights 0634158470325 m easy to make pompom lights for a bedroom or outdoor party lighting in the summer garden:

Maar glazen potjes met waxinelichtjes doen het natuurlijk ook prima.

SCM08_loc_240613_0355.jpg image:

Nog op zoek naar patroontjes van tuinvlaggetjes om de sfeer nóg meer te verhogen? Onder het label Vlaggetjes vind je een heleboel linkjes Ik wens jullie nog heel veel lange, warme, gezellige zomeravonden toe!

3 opmerkingen:

  1. Heerlijk 's avonds buiten zitten met leuke gehaakte lichtjes. Leuk om al die mogelijkheden zo bij elkaar te zien.

    Fijn weekend, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik krijg hele leuke ideeën hiervan!

    BeantwoordenVerwijderen