Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

donderdag 23 november 2017

Forest-kol in Granietsteek

Ziezo, ik zit achter de nieuwe PC en ben aan het uitproberen of alles naar behoren werkt. Bloggen lijkt prima te gaan (prioriteit nummer 1 uiteraard). Ik voel me altijd zo'n verschrikkelijke digibeet als er om wachtwoorden, gebruikersnamen, POP-3 (ofzoiets) en-weet-ik-veel wordt gevraagd. Eeeeh......
Net als bij een auto: ik kan prima rijden maar o wee als er een lampje gaat branden - dan weet ik niks. Afijn, je kan niet overal goed in zijn - iemand heeft ons weer prima op weg geholpen en alles lijkt het te doen 😀. Alle vitale functies doen het!

De afgelopen weken heb ik tussen de bedrijven door niet stil gezeten en ik heb wat projectjes af maar er nog niet over geblogd. Hier komt er eentje!


Met veel plezier haakte ik deze kol van Durable Forest. Ik vind dit garen echt heel mooi, het heeft een beetje tweed-effect en door de twijning van verschillende kleuren passen sommige kleuren heel goed bij elkaar.


Ik nam 5 bolletjes, van de kleuren 4007 (kleur A), 4009(B), 4008(C), 4010(D) en 4011(E) elk één. Het is een eenvoudige steek met een mooi effect als je met verschillende kleuren werkt. Omdat het werken met vasten vrij compact wordt, moet je met een wat grotere haaknaald werken. In mijn geval 4,5 (maar dat ligt ook aan je hand van haken).


Ik haakte 220 lossen (los opzetten!) en sloot deze met een halve vaste. Elke toer haakte ik in granietsteek en sloot de toer met een halve vaste. Let op! mijn kolletje werd 120 cm in het rond, dat is wel het minimale wat je nodig hebt voor een kol die je 2 keer om je hals doet. Wil je de kol iets ruimer of haak je vaster? Zet dan beslist meer lossen op (je hebt ruim genoeg garen).

De volgorde van strepen is als volgt:
  • toer 1 - 4:         kleur A
  • toer 5               kleur B
  • toer 6 en 7:      kleur A
  • toer 8 en 9 :     kleur B
  • toer 10 en 11 : kleur A
  • toer 12 en 13: kleur B
  • toer 14:           kleur A
  • toer 15, 16, 17 kleur B
  • toer 18              kleur C
  • toer 19 en 20    kleur B
  • toer 21 en 22    kleur C
  • toer 23 en 24    kleur B
  • toer 25 en 26    kleur C
  • toer 27             kleur B
  • toer 28, 29, 30 kleur C
  • toer 31             kleur D
  • toer 32 en 33   kleur C
  • toer 34 en 35   kleur D
  • toer 36 en 37   kleur C
  • toer 38 en 39   kleur D
  • toer 40            kleur C
  • toer 41, 42, 43 kleur D
  • toer 44            kleur E
  • toer 45 en 46  kleur D
  • toer 47 en 48  kleur E
  • toer 49 en 50 kleur D
  • toer 52 en 53 kleur E
  • toer 54           kleur D
  • toer 55 -58     kleur E

 Maar natuurlijk kun je de kleuren ook haken zoals je dat zelf wilt!


Wil je dit pakket bestellen? Klik dan hier
Ik ga de laatste voorbereidingen treffen voor morgen, duimen jullie mee voor een beetje goed weer?



11 opmerkingen:

  1. Wat gaaf Jeanet, de Webshop. Leuk hoor. Proficiat 💐

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wauw, je Webshop werkt!! Wat goed he! Ziet er top uit. Succes, ook met je nieuwe computer!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuke col zeg. Ik ga duimen voor jullie. Ik kan vanwege buikgriep helaas niet van de partij zijn. Heel veel plezier morgen hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wat gaaf je webshop ik ga hem in de gaten houden

    BeantwoordenVerwijderen
  5. de webshop is online!!! super, hoop voor je dat het goed gaat lopen, ik bestel gelijk wat, groeten mia

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heel mooie kleuren!! Het toeval wil dat ik nét een sjaal aan het haken ben in dezelfde steek! Maar wel gewoon met restjes garen. Met dat prachtige Durable Forest kan het natuurlijk niet concurreren, maar het wordt ook wel mooi.
    Ik ga meteen eens klikken op de linken,
    Groetjes, Sigrid

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een mooie aardetinten. Ze komen zo mooi uit in deze kol.
    Fijn weekend en hartelijke groeten, Marianne

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hallo Jeanet
    Kan het zijn dat de website van Wieke uit de lucht is?
    Groet Joselien

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. oeps! Blijkbaar. Vorige week deed de link het nog......

      Verwijderen
  9. Beste klant,
    Wat zijn uw financiële behoeften?
    We bieden start- en uitbreidingskapitaal voor bedrijven, projectfinanciering, kleine en grote franchise-investeringskapitaal en persoonlijke lening enz. Geen onderpand vereist, geen boetes voor vervroegde of late terugbetaling. Krijg vandaag direct korte en lange termijn kapitaalleningen.

    @2% lage rente
    Binnen 1 tot 10 jaar Duur of meer
    neem contact met ons op via e-mail: expertfundinginfo@gmail.com

    BeantwoordenVerwijderen