Welkom op dit blog!

Hallo breisters en haaksters,

Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn hobby is breien en haken. Voor ons handwerkwinkeltje kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien en haken is. Elke dag komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Soms blog ik ook nog een beetje over Arnemuiden.

Ik verwijs in mijn blog soms naar patronen van particulieren die te koop zijn via verzamelsites zoals Ravelry en Etsy. De patronen zijn soms alleen in het Engels beschikbaar. Deze verkoop ik zelf niet, ik kan ze niet vertalen, ik kan ze ook niet voor anderen bestellen. Ik wil alleen maar tips geven over alles wat mogelijk is op handwerkgebied - breigarens verkoop ik natuurlijk wel! Daarvoor kun je altijd langskomen of mailen.

Natuurlijk kun je ons ook altijd bezoeken in onze winkel in Arnemuiden. Wij zijn geopend van dinsdag-vrijdag van 9.00 - 17.30 uur en op zaterdag van 9.00 - 16.00 uur.

Op donderdagmiddag ben ik vrij (de winkel is dan wel open, maar ik ben er zelf niet).

Veel plezier op dit blog!


zaterdag 30 juli 2016

Breiers-DNA

Het verbaast mij al lang niet meer dat in de zomermaanden net zoveel gebreid wordt als in de winter. Natuurlijk verkoop ik in de zomer wel wat meer katoen en in de winter dikkere wollen garens, maar de échter breister blijft gewoon het hele jaar rond bezig! Het zit tenslotte in haar genen :-)

Het nieuwste ontwerp van Martina Behm heet "Knitters DNA" en je kunt wel zien waarom:


Wow - hoe gaaf is dit! Het lijkt inderdaad net een slingertje DNA aan de sjaal, zo vernuftig!


Het is weer een ontwerp in ribbelsteek - toch een beetje het handelsmerk van deze ontwerpster - maar het gaat 'm om de details! Deze sjaal wordt weer zijwaards gebreid waardoor je de sjaal eenvoudig kunt aanpassen aan je wol of gewenste maat.


(foto's en patroon: Martina Behm/Strickmich)

Je kunt het patroon kopen via Strickmich of Ravelry in het Engels, Duits of Russisch! 
Deze sjaal is gebreid op nld 3 met garen zo fijn als sokkengaren, maar dat is dus niet zo belangrijk. Neem een zacht garen en pas je naald er op aan. 

2 opmerkingen:

  1. Zo dat ziet er geweldig uit, bijzonder en nog nooit eerder gezien.
    artelijke groeten El

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...