Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

donderdag 7 januari 2016

Winter

We hebben nu zo'n beetje alles wel gehad in een week tijd op een oppervlakte van ons kleine landje! Het heeft hier een hele dag werkelijk pijpestelen geregend en nu waait het weer met windkracht 8. Winter hoor :-)

Gelukkig kunnen we haken en breien....
En misschien met een kruikje de tijd doorbrengen op de bank, wachtend op de lente die nog lang niet komt. Wat denk je van deze kruikenzak??

Ravelry: Sheepurls' another Dr. Owl- free knitting pattern:

Het patroon is van Rowan, je vind het op de website. Je moet ingelogd zijn voor deze website, maar dan kun je het Engelse patroon gratis downloaden. Gemaakt met 1 bol Rowan Pure Wool (€ 9,95 - 100 gram) en gebreid met nld 4 mm.
Alle ideetjes over kruikenzakken op dit blog vind je hier op een rij.

***********

Nog even dit: wij zijn helemaal overvallen door de grote vraag naar de Rafiki-bollen, dat schreef ik dinsdag al. Bij de leverancier zijn ze met man en macht bollen aan het draaien, maar het heeft even tijd nodig! (normaal moet ik - en jullie - 4 weken wachten op een bestelling, maar nu gaan ze allemaal in turbo-stand voor Kenia - hoe lief is dat??)
Ook in het buitenland is het slecht weer en glad geweest, dus alles loopt echter iets vertraging op. Ik hoop dat jullie hiervoor begrip hebben, we doen ons uiterste best om de bollen zo snel mogelijk te verzenden. Het is voor mij onmogelijk om iedereen persoonlijk hierover te mailen. 

Aan het eind van de middag is gelukkig wel weer katoen geleverd, dus de pannenlappen-pakketjes kunnen morgen op de post. Het spijt me dat iedereen wat langer moet wachten dan jullie van mij gewend zijn.

Geniet ondertussen nog even van alle (2000) berichtjes op dit blog, met links naar patronen, ideeën, technieken en steekjes. We zitten bijna op 9 miljoen (huh??) pageviews......... :-)


8 opmerkingen:

  1. 9 miljoen pageviews is dik verdient����.. Altijd leuk geschreven blogs met goede en leuke ideeën en veel goede verwijzingen naar andere sites.. Heb veel waardering voor het feit dat er elke dag weer een gezellig berichtje op staat naast het werk in en voor de winkel. Uw enthousiasme is aanstekelijk. Jammer is dat de winkel niet bij mij om de hoek is. Ben er wel 1 keertje geweest toen ik in zeeland moest zijn. Natuurlijk kan alles via internet maar het liefst wil ik voelen aan de wol en proeven van de sfeer. En sfeer is er zeker. Mijn complimenten en ik hoop nog lange tijd te mogen genieten van uw blogberichtjes. Met vriendelijk groet, Liesbeth .

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ook mijn complimenten, zoveel leuke ideeën en patronen die jij belangeloos met heel hakend Nederland (en misschien daarbuiten)deelt. Kijk elke dag weer uit naar je blogberichtje. Jeanet ga vooral zo door.

    groet,

    Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik kijk ook iedere dag weer even wat je geschreven hebt. Ook ik woon een eind weg maar probeer regelmatig even naar de winkel te komen voor inspiratie als ik naar mijn ouder ga.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. 9 miljoen! Dat is iets om trots op te zijn, en verdient een welgemeend applaus. 👏👏👏

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je bent dan ook een prima blogger :-).

    BeantwoordenVerwijderen
  6. leuk patroontje, dankjewel! Je hoort bij de populairste bloggers aller tijden volgens mij, je werkt dan ook enorm inspirerend!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dank je wel voor het leuke patroon. Ook ik lees elke dag even mee op je blog. Helaas heb ik meer plannen dan tijd, maar dat geldt vast voor bijna elke handwerkster.
    Jouw blog is in elk geval een mooie schatkamer.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Woooow, wat veel! En ook zo eel bestellingen van de Rafiki-bollen, super zeg! Heel veel succes met de afhandeling van alles. Mensen snappen best dat het ff kan duren toch? Ik vind je blog altijd erg leuk en inspirerend, Dank je wel voor alle moeite die je doet. En als ik eens in Zeeland ben dan probeer ik zeker je winkeltje te bezoeken. Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen