Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

woensdag 27 januari 2016

Veertjes

Nou, ik heb in 2 dagen zoveel tips and tricks gekregen hoe ik een verkoudheid snel en doeltreffend kan genezen dat ik wel een blog kan beginnen :-)
Ik heb ze nog niet eens uitgeprobeerd, maar de gedachte aan zoveel meeleven maakt me al beter! En een zeldzame paracetamol doet ook al wonderen.....
Gelukkig maar, want de eerste doos met nieuwe zomerkatoentjes werd vandaag bezorgd en ik heb nog geen idee waar ik die leggen moet. Dat wordt de komende tijd weer aardig schuiven...flink doorwerken dus!

Voor vandaag een "klein" ideetje, maar wel een hele leuke!

102125567

Via deze website vind ik een link en tutorial hoe je van restjes garen mooie veertjes maakt. Van kleine draadjes, textielverharder (stijfsel of Powertex o.i.d.), Ook hier vind je een bescrhijving.
Superleuk om te maken, ook met kinderen!

(foto en idee: Blue Sky Confections)

6 opmerkingen:

  1. Nou, alles gepind :-). Wel wat bewerkelijk denk ik maar ook heel leuk!!
    Gelukkig helpt de farmacie je bij je verkoudheid; laat die molletjes maar werken!!
    Je pakketje kwam vanmiddag, dus ik kan weer verder breien :-).
    Liefs, Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk! Dat wil ik wel eens proberen...

    Groetjes

    Ilse

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Laat de paracetamol zijn werk maar doen, samen met de blogsters ben je er dan zo weer bovenop! Leuk ideetje om veertjes te maken met restjes.
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zalig :-)
    Deze week ben ik begonnen aan een haakwerkje en daar heb ik een rode veer voor nodig.
    Ik zei toen nog tegen mijn man, waar ga ik dit vinden?
    Dankzij u moet ik niet op zoek, ik kan hem gewoon zelf maken. :-) Super!!!
    Dank je wel voor de altijd inspirerende blogs.

    Groetjes
    Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  5. wat een mooi gemaakte veertjes zeg!
    Denk maar veel verder aan beter worden. De zon schijnt (hier) alvast. Dat helpt ook

    BeantwoordenVerwijderen